brett sutton
Home Zdrowie Dieta 10 warzyw i owoców, które musisz mieć w jadłospisie!

10 warzyw i owoców, które musisz mieć w jadłospisie!

poniedziałek, 08 lutego 2016 Napisane przez  Łukasz Grass

Jak najmniej przetworzonych produktów, warzywa i owoce, kasze, bakalie, dużo wody i soków - tak w skórcie można opisać zdrowy styl żywienia. Slogan. Każdy to zna i każdy rozmawia o tym średnio kilka razy w miesiącu - gorzej z wcieleniem w życie. Zewsząd słyszę pytania o to, jaki mam patent na to, aby przestrzegać zdrowej diety. Jest tylko jedno dobre rozwiązanie - na każdym kroku trzeba pamiętać o tym, żeby sięgać po to, co zdrowe...tylko tyle i aż tyle. Odstawicie w kąt wszystkie diety cud, najlepszą i jedyna metodą na zdrowy styl żywienia jest przestawienie się na zdrowe żywienie. Nawet jeśli ulegniecie pokusie sięgnięcia po śmieciowe przekąski, nie należy się tym zadręczać. Zapomnijcie o tym jak najszybciej i od razu sięgnijcie po marchewkę lub jakiś owoc. Poniżej znajdziecie 10 warzyw i owoców, które umieszczamy na naszej liście "must be". Wiem! Pewnie wielu z was ją zakwestionuje i doda coś od siebie. Tworząc tę listę sugerowałem się ogółem składników odżywczych zawartych w warzywach i owocach oraz wybrałem takie, które mają ich najwięcej i są wskazane z punktu widzenia sportów wytrzymałościowych. Poza tym chcąc zawęzić listę do 10 warzyw i owoców, na coś trzeba było postawić. Stawiamy na: 

 

 

1. Rzeżucha


bogata w sole mineralne, żelazo i magnez. Powinna być w menu osób, które poddawane są długiemu i ciężkiemu wysiłkowi


wskazana przy zaburzeniach krążenia i chorobie wieńcowej, osteoporozie


bogactwo wapnia! Druga roślina po orzechach laskowych


wzmacnia i oczyszcza organizm


dawniej była lekiem na pasożyty jelit i owrzodzenia skóry


działa moczopędnie (Wskazana przy chorobach nerek, ale zalecana jest ostrożność w ilości jej spożywania. Może doprowadzić do stanów zapalnych pęcherza)


 

rzezucha diet_luty2016

 

2. Kapusta pekińska


zawiera bardzo dużo beta-karotenu (prowitaminy A)


zmniejsza negatywne skutki spożycia alkoholu (mówiąc wprost, jest dobra na kaca!)


zapobiega anemii i obrzękom


podnosi odporność


ma komplet niezbędnych dla zdrowia witamin z grupy B

 

 największa wartość to: magnez, wapń, kwas foliowy, żelazo i potas. Dwa ostatnie pierwiastki znajdują się w największej ilości w zewnętrznych liściach


 

kapusta diet_luty2016

 

 

 

  

3. Botwinka 


pobudza apetyt


posiada duże właściwości odkwaszające


odtruwa organizm


z uwagi na wiele cennych składników pomaga w koncentracji


zawiera substancje, których działanie podobne jest do działania estrogenów

posiada dużą zawartość żelaza dlatego wskazana jest dla vegetarian, wspomaga procesy krwiotwórcze i zapobiega anemii


pomaga zwalczać stres


 

 

botwina diet_luty2016

 

  

4. Burak 

 

pierwsze miejsce w walce z rakiem

 

zdolność hamowania lub cofania rozwoju komórek rakowych

 

składniki zawarte w buraku zwalczają wolne rodniki

 

dzieki azotanom spowalnia wchłanianie się tlenu – wolniej się męczymy

 

wspomaga wytwarzanie czerwonych krwinek! Legalny doping dla sportowców!

 

skutecznie obniża ciśnienie tętnicze, zapobiega chorobom serca

 

wspomagają pracę wątroby

 

odkwasza organizm!

 

składniki wspomagające procesy spalania tłuszczu!

 

przyśpiesza przemianę materii i hamuje apetyt na słodycze

 

naturalny detoks - eliminuje mocznik z organizmu

 

obniża poziom cholesterolu

 

obecność betainy i tryptofanu wpływa na obniżenie stresu, kłopotów ze snem

 

Rzymianie używali buraki jako afrodyzjaki. Burak zawiera bor, który bezpośrednio wpływa na produkcję hormonów odpowiedzialnych za popęd seksualny i libido.

 

burak diet_luty2016

 

 

5. Szpinak 


właściwości antynowotworowe

 

chroni przed miażdżycą

 

przeciwutleniacze: beta-karoten, witamina C, luteina

 

działanie antystresowe (bogate źródło magnezu)

 

obniża podatność na stres, zapobiega bólom i zawrotom głowy

 

obniża ciśnienie krwi i reguluje pracę serca

 

duża zawartość kwasu foliowego, który zapobiega wadom układu nerwowego płodu

 

bogaty w witaminę K i B (obniżenie cholesterolu, opóźnianie procesów starzenia się)


 

 

 

szpinak diet_luty2016

 

 

 

Czas na owoce! Zobacz, co jest na naszej liście w pierwszej piątce!


check-it-out

 


 



4 Liczba komentarzy:

  • ^ Andrzej Kozlowski wtorek, 09 lutego 2016 01:36 Umieszczone przez: Andrzej Kozlowski

    A mnie dziwi brak kiwi i jagod ??? :-)

  • ^ Pawel Chalacis poniedziałek, 08 lutego 2016 18:16 Umieszczone przez: Pawel Chalacis

    Szpinak na piątym miejscu. Brak bananów. Nie lubię Was :p

  • ^ Łukasz Grass poniedziałek, 08 lutego 2016 14:38 Umieszczone przez: Łukasz Grass

    mieczyk?...rybka taka...z akwarium...to w innym odcinku :-)

  • ^ Marek Strześniewski poniedziałek, 08 lutego 2016 14:05 Umieszczone przez: Marek Strześniewski

    a mleczyk?

Zostaw komentarz

Upewnij się, że wypełniłeś wszystkie wymagane pola oznaczone gwiazdką (*).
Dozwolony jest podstawowy kod HTML.

Blogi

Ostatnie wpisy Pokaż wszytkie

stat4u
Website Security Test