Popraw technikę w pływaniu!

5
749

Pływanie – dla wielu konkurencja, która sprawia w triathlonie najwięcej problemów. Ba! Musi sprawiać najwięcej problemów, bo jest najtrudniejsza technicznie. Amatorzy, którzy nigdy nie trenowali w sekcji pływackiej, mają z pływaniem urwanie głowy. Zaczynając specjalistyczny trening w wieku 20, 30, czy 40 lat musimy napracować się nieporównywalnie więcej niż kilkuletnie dzieci, którym pływanie po kilkunastu wizytach na basenie przychodzi zdecydowanie łatwiej. Popełniamy przy tym mnóstwo błędów technicznych, które bez natychmiastowej korekty będą utrwalać złe nawyki ruchowe. Dlatego tak istotne jest pływanie pod okiem trenera lub chociaż cotygodniowe konsultacje z ekspertem, który podpowie, co i jak poprawić. Oczywiście samodzielne ćwiczenia techniczne są niezbębne. Razem z zawodnikiem  trenerem Piotrem Grzegórzkiem i sklepem internetowym epidemiasportu.pl chcemy Wam dziś zademonstrować kilka ćwiczeń do kraula. 

 

baner akademia_zoot

 

Wszystkie przedstawione ćwiczenia nauczają prawidłowej pracy rąk i nóg, a także odpowiedniego ułożenia na wodzie. Synchronizacja, gdzie ręce pływaka spotykają się z przodu, przed linią barków, nazywamy metodą catch-up. Ten typ kraula najczęściej stosują pływacy o naturalnej dobrej pływalności i równowadze. Mocna praca nóg i opływowy kształt ciała pomagają im łatwo prześlizgiwać się przez wodę. Dokładankowa praca ramion używana jest przez kraulistów na długich dystansach.

 

1. Dokładanka 

 

Jedno z podstawowych ćwiczeń do kraula. Wymusza dłuższe przytrzymanie ręki przed sobą, a co za tym idzie mocniejszą pracę nóg. Osoby ze słabszymi nogami z pewnością będą potrzebowały wsparcia deski.

 

 

 

2. Dokładanka z deską 

 

 

3. Kciuk z deską – to ćwiczenie uczy nas, jak prowadzić ręce nad wodą, możliwie blisko ciała. Dzięki temu nasze mięśnie odpoczywają w górnej fazie pracy. Przenosząc rękę nad wodą staramy się „rysować” kciukiem po bocznej częsci ciała, wkładając kciuk pod pachę. 

 

 

 

4. Kciuk bez deski  

 

 

 

5. Zatrzymanie ręki, z deską. Wymusza mocniejszą pracę nóg, prawidłowe przenoszenie rąk nad wodą, a co najważniejsze odpowiednią rotację ciała. 

 

 

 

 

6. Zatrzymanie ręki, bez deski. 

 

 

 

5. Odmach bez deski. Wymusza przytrzymanie ręki, dodatkowo rozciągamy mięsień piersiowy

 

 

 

 

 

5 KOMENTARZE

  1. No właśnie, z tym oddychaniem u mnie też słabiutko.
    Te wszystkie ćwiczenia mogę robić, ale tylko …na bezdechu. Przy próbie nabrania powietrza od razu topielec

  2. Spoko informacje, ale co z najważniejszym oddychaniem ?? W moim przypadku to jest najgorzej opanować !! Jakieś porady, kiedy nabierać powietrza itp. ??

    • Ćwiczyć oddech. Serio – nie ma innego sposobu, oddech w pływaniu znacznie różni się od oddechu poza wodą i nie ma innego wyjścia, niż systematyczne ćwiczenia oddechowe.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here