ZONE3 triathlonowa marka numer jeden w Wielkiej Brytanii dostępna już w Polsce

0
7

Polski świat triathlonu rozwija się w imponującym tempie i zostaje zauważony przez coraz więcej marek ze światowego poziomu. W 2013r., dzięki współpracy z TRIATHLONISTA.com, pojawiły się na naszym rynku produkty brytyjskiego producenta ZONE3. W niniejszym artykule chcielibyśmy przybliżyć Wam historię i wartości tej marki.

Od swoich skromnych początków na Uniwersytecie Loughborough, ZONE3 w ciągu kilku lat stał się marką numer 1 na brytyjskim rynku triathlonowym, a ich produkty są już dostępne w piętnastu krajach na całym świecie. Nazwa ZONE3 nawiązuje do strefy tętna startowego, w której zawodnik znajduje się w szczycie swoich możliwości i skupiony jest tylko na osiągnięciu jak najlepszego wyniku. Firma została założona przez profesjonalnego triathlonistę, Jamesa Locka, który po ukończeniu studiów szukał sposobu na poprawienie osiągów swoich i swoich partnerów treningowych poprzez stworzenie serii produktów ściśle dopasowanych do ich potrzeb. Założenie firmy umożliwiło też sfinansowanie startów w międzynarodowych zawodach. Specjalnością James’a jest pływanie, na swoim koncie ma on tytuły amatorskiego Mistrza Świata w Aquathlonie i Duathlonie oraz kilka lat udanych startów w zawodach triathlonowych na poziomie Elite. Dogłębna znajomość swojej dyscypliny sportowej oraz kilka lat badań nad rozwojem produktu na Uniwersytecie Loughborough umożliwiły stworzenie jednych z najlepszych dostępnych na rynku pianek triathlonowych oraz innych akcesoriów startowych i treningowych. Już w pierwszym roku produkty ZONE3 zostały doskonale przyjęte przez sportowców i specjalistów z branży na całym świecie, a popyt znacznie przekroczył podaż.

{gallery}zone3_pianki{/gallery}

Potwierdzeniem właściwego kierunku rozwoju była ocena 9/10 wystawiona przez magazyn 220TRIATHLON dla modelu Vanquish zaraz po jego pojawieniu się na rynku. W 2010r. została wyprodukowana pierwsza seria dostępna dla triathlonistów amatorów i rozpoczęła się ekspansja firmy na rynku detalicznym. W tym samym roku model Aspire uzyskał w testach ocenę 10/10, jako jedyna dotychczas pianka segmentu zaawansowanych amatorów. Kolejne lata obfitowały w nagrody różnych magazynów branżowych, m.in. 220TRIATHLON, TRIATHLONplus, TRIATHLETE Europe, Outdoor Fitness. W 2012 roku model Aspire na podstawie głosów czytelników magazynu 220TRIATHLON zdobył tytuł pianki triathlonowej roku oraz Editor’s Choice i Top Value. W tym samym roku nagrody Top Value oraz Best Buy uzyskały stroje startowe z serii Aquaflo dopełniając portfolio rozwiązań dla triathlonistów o najwyższych wymaganiach. Odświeżona seria pianek na sezon 2014 również okazała się ogromnym sukcesem. Tegoroczny model Advance zdobył tytuł Best Buy spośród 14 przetestowanych modeli pianek dla początkujących triathlonistów, a model Vanquish uzyskał nagrodę Best on Test spośród 14 modeli pianek dla zaawansowanych zawodników.

Tyler ButterfieldRok 2014 to także wejście marki do światowej elity triathlonu. Topowy model ZONE3 Victory D wybrali do startów dwaj zawodowi sportowcy serii IRONMAN, tj. Tyler Butterfield (dwukrotny olimpijczyk oraz zawodnik TOP10 Mistrzostw Świata IRONMAN Kona 2013) oraz Jens Peterson-Bach (zwycięzca zawodów IRONMAN Kopenhaga na dystansie długim). Celem Tylera Butterfielda na sezon 2014 jest poprawienie swojego zeszłorocznego wyniku w Kona, a drogę na szczyt rozpoczął w tym sezonie od zwycięstwa w bardzo mocno obsadzonych zawodach Abu Dhabi International Triathlon na dystansie długim, gdzie pokonał obecnego Mistrza Świata, Frederika Van Lierde.

 

Spodenki wypornosciowe ZONE3Przyczyną sukcesu i błyskawicznego rozwoju marki jest ogromne przywiązanie do dopracowania każdego detalu oferowanych produktów. Oprócz setek testów laboratoryjnych, które przeprowadzane są każdego roku, ZONE3 zbiera informację zwrotną zarówno od profesjonalnych sportowców startujących w ich produktach, jak również od amatorów, którzy stworzyli swoistą społeczność i pomagają w ulepszaniu stosowanych rozwiązań. Cechą szczególną pianek ZONE3 są silikonowe mankiety na rękawach i nogawkach, które znacznie ułatwiają i przyspieszają zdjęcie pianki w strefie zmian T1 stały się swoistym znakiem firmowym tych produktów. Innym innowacyjnym rozwiązaniem są neoprenowe spodenki wypornościowe, które stały się hitem sprzedaży tego sezonu jako unikalne rozwiązanie wspomagające treningi pływackie. Strategia firmy nie przewiduje ogromnych wydatków na marketing. Wysoka jakość produktów sprawia, że ich użytkownicy polecają je swoim znajomym tworząc swoisty efekt kuli śniegowej i pokazując, jak potężna potrafi być siła społeczności i marketingu szeptanego.

{gallery}zone3_foto{/gallery}

Po czterech latach gwałtownego rozwoju na rynku brytyjskim, w 2013r. firma postawiła na ekspansję globalną, a ich produkty stały się dostępne w większości krajów Europy, w Stanach Zjednoczonych oraz Australii. W tym samym roku produkty ZONE3 pojawiły się na młodym, polskim rynku triathlonowym, a ich oficjalnym dystrybutorem jest firma TRIATHLONISTA.com. Pełne portfolio produktów marki ZONE3 znajdziesz TUTAJ.

 

Zdjecie do artykuu1

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here