Koniec ITU. Czas na World Triathlon

0

ITU (International Triathlon Union), czyli Międzynarodowa Unia Triathlonu, działająca już od 31 lat, ogłosiła swoją nową tożsamość – World Triathlon. Ma też nowo logo. Złożone jest z dziewięciu punktów dynamicznej równowagi, które charakteryzują triathlonistów. Są to: pływanie – rower – bieg, umysł – ciało – dusza, ziemia – powietrze – woda.

Za każdym dużym przedsięwzięciem stoi jakaś idea. Chyba każdy kojarzy takie hasła jak „Think different”, „Just do it” czy „Red Bull doda ci skrzydeł”. Pamiętacie, do kogo należą dwa pierwsze? Oczywiście, Apple i Nike. Chyba żadnemu triathloniście nie trzeba przypominać, że „Anything is possibile” to zawołanie Ironman (WTC). Zmianą tożsamości ITU obiera podobny kierunek, a za „World Triathlon” ma iść coś więcej niż tylko nazwa. Nowym hasłem jest również „Be your extraordinary”, co można przetłumaczyć jako „Bądź kimś wyjątkowym” albo jeszcze lepiej jako „Bądź lepszą wersją samego siebie”.

Jak tłumaczy Marisol Casado, prezes World Triathlon i członek MKOl:

„Przesłanie nowej nazwy nie może być jaśniejsze: World Triathlon reprezentuje całą społeczność sportową, od początkującego triathlonisty aż po mistrza olimpijskiego. Reprezentuje wszystko, za czym się opowiadamy: innowację, ambicję, współpracę i równość. World Triathlon nadal ma być wiodącym głosem kształtującym przyszłość naszego sportu.”

Marisol Casado podkreśliła również, że World Triathlon to ciągłe przekraczanie granic oraz bycie wyjątkowym nie tylko w sporcie, ale i poza nim, łączenie różnych stref dzięki zrównoważonemu rozwojowi, kreatywności oraz integracji.

Triathlon to sport, który wciąż zyskuje na popularności. Od kiedy 20 lat temu pojawił się na arenie Igrzysk Olimpijskich, każdego roku przybywa zawodników. World Triathlon to międzynarodowa organizacja zrzeszająca dziś 160 narodowych federacji triathlonu z Polskim Związkiem Triathlonu działającym od 1989 roku.

Zmianą tożsamości i nowym logo stawia sobie za cel wzmocnienie pozycji wśród społeczności triathlonowej, dając tym samym impuls do ciągłego rozwoju sportu na świecie. Na triathlonowej mapie świata mamy dziś co najmniej trzy inne podmioty, które również walczą o uwagę triathlonistów: WTC (World Triathlon Corporation) z legendarnymi zawodami Ironman, PTO (Proffesional Triathlete Organisation), tworzoną przed samych triathlonistów z ogromną pula nagród za zawody w Pucharze Collinsa i wreszcie Challenge Family ze światowej klasy zawodami w Roth.

Każda z tych organizacji ma rozbudowany cykl zawodów na całym świecie, ze swoimi mistrzostwami. ITU, a dziś World Triathlon w swojej nowej filozofii bardzo mocno podkreśla, że łączy różne światy – elitę triathlonu z tymi, którzy dopiero zaczynają, świat sportowców niepełnosprawnych, osób starszych, dzieci i dorosłych. Jednym słowem, chce być globalną triathlonową rodziną, łączącą wszystkich sportowców.

Jedno jest pewne – im więcej inicjatyw związanych z promocją triathlonu i jego rozwojem, tym większa szansa na nieustanny rozwój tej dyscypliny, ale także promocję zdrowego stylu życia. W swojej nowej odsłonie World Triathlon kładzie również bardzo mocny nacisk na ekologię, podkreślając konieczność ochrony środowiska, co ma swój wyraz w logo. Więcej o nowej tożsamości znajdziecie w dokumencie World Triathlon Guidelines na stronie Triathlon.org , a także w naszych kolejnych artykułach.

Podoba Ci się jak i o czym piszemy?     
Dziennikarka, copywriter. Moja przygoda z triathlonem rozpoczęła się kilka lat temu. Pochodzę z Susza, a więc nie było mowy bym kiedyś nie spróbowała swoich sił na naszych miejscowych zawodach. I w ten sposób przepadłam. Trenuję amatorsko pod okiem własnym (choć mam swojego „anioła stróża”, który ma na mnie oko) i uwielbiam stawiać sobie nowe wyzwania. W wolnych chwilach pochłaniam książki w tempie światła, bawię się w grafika oraz marketingowca, a raz do roku możecie zobaczyć przy organizacji zawodów triathlonowych. Współpracowałam przy jednej z najstarszych imprez triathlonowych w Polsce Susz Triathlon, a od czterech lat przy Ocean Lava Triathlon Polska.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here