Topowe rowery triathlonowe 2018

1
4727

Fani motoryzacji przepadają za autami luksusowymi. Natomiast fani triathlonu uwielbiają rowery i to te z najwyższej półki. Producenci rowerów posiadają po kilka modeli triathlonowych. Z reguły są to dwa, trzy warianty o innych ramach i osprzęcie. Różnią się przede wszystkim ceną, topowe modele osiągają ceny rzędu 40-50 tys. zł, a nawet więcej. Niższe modele to wydatek w okolicy 20 tys. zł. Te luksusowe trafiają do najbardziej wymagających klientów, dla których liczy się każda sekunda na mecie a pieniądze nie mają znaczenia. Niższa półka to najbardziej popularne rowery, które można spotkać na każdych zawodach triathlonowych. W tym zestawieniu prezentuję najwyższe modele wszystkich producentów. Podane ceny są cenami katalogowymi i mają charakter orientacyjny. W sprzedaży detalicznej mogą być inne i są zależne od wybranej konfiguracji.

Prawie wszystkie rowery najwyższej klasy posiadają elektroniczne wersje grup napędowych Shimano lub SRAM. Są od tego pojedyncze odstępstwa, w związku z tym cena roweru jest zdecydowanie niższa. Standardem są także koła o wysokim profilu. Kilka firmy dołącza do swoich modeli pełne koło z tyłu (dysk). Coraz częściej spotykane są hamulce tarczowe, które mniej więcej rok temu zadebiutowały po raz pierwszy w triathlonie. Jedną z najbardziej rozpoznawalnych firm, która nie oferuje kompletnego roweru wyższej klasy jest Specialized. Można jedynie zakupić ramę S-Works i wyposażyć ją według własnego uznania. Część producentów umożliwia klientom personalizację sprzętu, który zamierzają kupić. Można wybierać zarówno kolorystykę ramy jak i osprzęt dodatkowy np. rozmiar kół.

Prezentację modeli na 2018 roku zaczynamy od najdroższych modeli.

Cervelo P5X – 63.799 zł

Felt IA FRD – 51.649 zł


Trek Speed Concept – 49.999 zł


Scott Plasma Premium – 49.199 zł


Argon 18 E-119 TRI+ – 49.900 zł


Pinarello Bolide TT – 48.543 zł


Dimond Marquise – 47.737 zł


Ridley Dean FAST – 45.870 zł


Ventum One – 45.762 zł


BMC Timemachine 01 – 44.327 zł


Storck Aero 2 Platinium G2 – 44.194 zł


Canyone Speedmax CD SLX 9.0 LTD – 43.199 zł


Look 796 Monoblade RS – 39.610 zł


Cipollini NKTT – !koszt samej ramy 37.488 zł!


BH Aerolight – 36.799 zł


Simplon MR.T2 – 35.023 zł


Guru CR.901 Carbon – 33.966 zł


Parlee TTIR – 32.736 zł


Wilier Twin Blade – 31.275 zł


Orbea Ordu – 30.687 zł


Ceepo Viper R – 30.673 zł


Bianchi Aquila CV – 27.267 zł


Blue Triad Elite – 26.819 zł


Kestrel 5000 SL – 25.572 zł


Fuji Norcom Straight 1.1 – 25.231 zł


Liv Avow Advanced Pro 1 – 23.999 zł


Kuota KT05 – 21.730 zł


Rose Aero Flyer – 21.679 zł


Giant Trinity Advanced Pro 01 – 21.499 zł


Swift Neurogen – 21.303 zł


Diamondback Andean 2 – 20.400 zł


De Rosa TT-03 – 20.287 zł

Merida Warp 5000 – 18.999 zł

Guerciotti Eclipse TT – 18.948 zł


Louis Garneau Gennix TR1 Elite – 17.259 zł


Boardman TTE – 16.900 zł


Colagno K.ONE – KOBR – 16.192 zł


Quintana Roo PRsix Disc Electric – 15.391 zł

Cannondale Slice Hi-Mod – 15.341 zł


Planet X EXO3 – 13.915 zł


Airstreem Super TT Plus – W sprzedaży od lutego 2018


Stevens Volt – Cena jeszcze nieznana


S-Works Shiv Module – 17.999 zł (prównanie – rama Scotta 24.599 zł)

1 KOMENTARZ

  1. Trochę bez sensu porównanie rowerów bez specyfikacji, bo w wielu rowerach koszt ustalają koła, miernik mocy i Di2/eTap.
    Gdyby we wszystkich (pomijając może p5x) wybrać te same podzespoły (808 + DA Di2) to kwoty wyjdą bardzo podobne.

    Taki Andean można złożyć za minimum $ 4139.99, a maximum $10000, za to sama rama to $2000.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here