Wczoraj przestało działać wiele modeli zegarków Garmin. Problemem okazał się błędny plik wykorzystywany przez GPS do szybszego odnajdywania satelitów. Jak rozwiązać ten problem?
ZOBACZ TEŻ: Wygrana, która mogła stać się przekleństwem. Niełatwy progres „bad boya” triathlonu
Wczoraj sieć, fora i media społecznościowe zalały informacje od tysięcy użytkowników zegarków Garmin. Zegarki zaczęły się zawieszać lub resetować w momencie używania GPS. Producent szybko wprowadził poprawkę. Co jednak zrobić, jeśli Twój zegarek dalej nie działa?
Co dokładnie się stało?
Przyczyną awarii jest plik pre-cache CPE. Właśnie on wykorzystywany jest przez zegarek do szybszego odnajdywania satelitów, co trwa teraz zaledwie kilka sekund. Ten plik w zegarku jest aktualizowany co kilka dni, co sprawiło, że u wielu użytkowników pojawił się błąd, jeśli robili akurat cokolwiek, co wykorzystywało GPS.
Błąd pojawił się w zegarkach marek Forerunner (165, 255,265,955,965), Epix, Fenix 7/8, Instinct 3, Tactix 7, Vivoactive 4/5 i Venu 3. To prawdopodobnie tylko część modeli, bo Garmin nie określił dokładnie, w których problem się pojawił.
Awaria Garmin: jak naprawić błąd?
Inżynierowie Garmina zareagowali bardzo szybko, wypuszczając nowy plik. Na tej stronie wyjaśniono również, co można zrobić w przypadku podobnego problemu w różnych modelach zegarków.
DCRainmaker i Trigar podają, że istnieje kilka sposobów na naprawienie zegarka. Dwa pierwsze są dość proste, a dwa kolejne nieco bardziej skomplikowane.
Synchronizacja z Garmin Connect lub Garmin Express
Jeśli Twój zegarek nie wpadł w niekończącą się pętlę restartów, wystarczy wykonać synchronizację za pomocą Garmin Connect na telefonie lub Garmin Express na komputerze (tutaj nastąpi to automatycznie).
Miękki restart
W drugim ze sposobów musisz przytrzymać górny przycisk przez około 20-30 sekund do wyłączenia zegarka. Później włączyć go ponownie. Na telefonie wejść do Garmin Connect Mobile i tam w menu „More”, wybrać odpowiednie urządzenie i nacisnąć, aby zegarek się zsynchronizował.
Przywrócenie ustawień fabrycznych
Jeśli Twój zegarek cały czas się resetuje, możesz wykorzystać ten sposób, ale stracisz niektóre dane (reszta zapisana jest w Garmin Connect).
Wyłącz zegarek. Jeśli ciągle się resetuje po włączeniu, musisz wykonać reset fabryczny opisany w tym miejscu. Później będziesz mógł ustawić zegarek od nowa (wybrać język i sparować go z aplikacją Garmin Connect).
Ręczne usunięcie błędnego pliku
Możesz też spróbować ręcznie usunąć wadliwy plik, ale to nieco bardziej skomplikowana metoda.
Zacznij od wyłączenia zegarka. Teraz podłącz urządzenie przewodem do komputera (czasem potrzeba podpiąć przewód do zegarka i trzymając przycisk start/stop dopiero wpiąć przewód do komputera. Poczekaj na powiadomienie z systemu, że rozpoznano urządzenie, które działa jako pamięć przenośna.
W folderze „Garmin” i dalej w „SWRemote” szukasz pliku GPE.bin. Usuwasz ten plik. Czasem potrzebne będą do tego dwie próby. Później wypinasz kable i uruchamiasz zegarek. Po synchronizacji w Garmin Connect lub Express wszystko powinno wrócić do normy.