Czy rower Cadex Tri nadaje się na zawody na bardzo długim dystansie? O to zapytaliśmy Mateusza Wiśniewskiego, rekordzistę świata 3x Ironman (one per day).
ZOBACZ TEŻ: Prosta czynność, o której wielu zapomina. Czemu nawodnienie organizmu jest takie ważne?
Mateusz Wiśniewski zadebiutował w zawodach ultratriathlonu w 2022 roku. Od tego czasu startował na dystansach od 2x do 5x Ironman. Jest rekordzistą świata 3x IM w wersji one per day. W tym roku w Colmar zdobył brązowy medal mistrzostw świata na dystansie 5x Ironman. Część rowerową przejechał między innymi na modelu Cadex Tri. Czy rower nadaje się na zawody ultra? O to zapytaliśmy zawodnika.
Grzegorz Banaś: Na jakich rowerach już jeździłeś w swojej przygodzie z triathlonem?
Mateusz Wiśniewski: W swojej karierze triathlonowej miałem okazję jeździć na kilku różnych rowerach. Zaczynałem od bardziej podstawowych modeli szosowych, stopniowo przechodząc do rowerów bardziej zaawansowanych technologicznie, dostosowanych do wymagań triathlonu. Były to rowery zarówno z segmentu TT, jak i rowery szosowe oraz w ostatnim czasie gravelowe.
GB: Wiem, że podczas ultra w Colmar miałeś okazję część dystansu przejechać na Cadexie. Jakie były te pierwsze doświadczenia z jazdy?
MW: Moje pierwsze wrażenia były bardzo pozytywne. Rower od razu wydał mi się wyjątkowo lekki i aerodynamiczny, co w wyścigach ultra jest bardzo ważne. Od razu zauważyłem też, że jest to rower stworzony z myślą o długodystansowych zawodach.
GB: Rower faktycznie pomógł Ci w uzyskaniu dobrego czasu?
MW: Cadex Tri świetnie spisał się na trasie zawodów ultra. Jego aerodynamiczny kształt i lekkość pomagały w osiąganiu wysokich prędkości na prostych odcinkach, a jednocześnie dobrze radził sobie na podjazdach i bardziej technicznych odcinkach.
GB: Jakie konkretne rozwiązania w tym rowerze dobrze działają na trasie ultra, a jakie niekoniecznie?
MW: Jednym z kluczowych rozwiązań, które sprawdzają się na trasie ultra, jest jego możliwość dopasowania do zawodnika. Szeroki zakres regulacji pozycji pozwala na znalezienie optymalnego ustawienia, co jest bardzo ważne podczas długich wyścigów. Aerodynamiczny kształt ramy pozwala na oszczędność energii poprzez zmniejszenie oporu powietrza.
Jedynym minusem tego modelu jest system nawadniania. Rurka do nawodnienia, która przechodzi przez ramę, potrafi się zagiąć i nie ma możliwości picia z bukłaka, który jest zamontowany w ramię.
Dzięki Akademii Triathlonu możesz uzyskać zniżkę 10% rower CADEX (rama), 20% na osprzęt oraz 10% rowery Giant w sklepie Giant Częstochowa. Napisz lub zadzwoń do sklepu i podaj kod akademiatriathlonu. |
GB: Producent chwali się, że jednym z atutów tego roweru jest możliwość fittowania pod zawodnika. Czy to przydało się w Colmar?
MW: Tak, zdecydowanie. Możliwość dopasowania pozycji była kluczowa, szczególnie podczas długotrwałego wysiłku, jakim jest ultra. W trakcie wyścigu komfort jazdy przekłada się bezpośrednio na efektywność jazdy i zmniejszenie zmęczenia mięśni. Dzięki Cadex Tri mogłem znaleźć taką pozycję, która pozwalała mi na optymalne generowanie mocy przy jednoczesnym zachowaniu komfortu, co jest bardzo ważne na dystansach ultra.
GB: Dodatkowo Cadex nie ma górnej ramy, co ułatwia schodzenie i wchodzenie. Sprawdza się podczas wyścigu?
MW: Brak górnej ramy to bardzo ciekawe rozwiązanie, które ułatwia wsiadanie i zsiadanie z roweru. Może się to wydawać drobną rzeczą, ale podczas długiego wyścigu, kiedy liczy się każda oszczędność energii i wygoda, takie detale mają znaczenie.
GB: Gdybyś mógł startować w kolejnych zawodach, pod kolejną poprawę rekordu świata, weźmiesz Cadexa?
MW: Tak! Rower spełnił moje oczekiwania pod względem aerodynamiki i wydajności. Jeśli miałbym go modyfikować, skupiłbym się na drobnych udoskonaleniach, takich jak jeszcze bardziej spersonalizowane ustawienia pozycji pod dany dystans i wymiana systemy nawadniania.
GB: Dziękujemy za rozmowę.