Popularność triathlonu rośnie. Challenge Roth z nowym rekordem

Challenge Roth to jedna z najbardziej znanych imprez triathlonowych, która odbywa się już od ponad 30 lat. Leżące w Bawarii miasto co roku przyciąga zawodników z całego świata. 2022 okazał się rekordowy pod względem popularności wyścigu. 

ZOBACZ TEŻ: Triathlon w świecie MMA? Walka Roberta Karasia

Sukces Challenge Roth nie jest tylko sukcesem organizatorów. Jest to spore osiągnięcie dla całego świata triathlonu. Liczby wyświetleń wyścigu, zainteresowanie medialne oraz wartości PR wskazują, że fascynacja triathlonem rośnie. 

Nowy rekordowy wynik

Challenge Roth był pokazywany na żywo na ponad 150 kanałach i platformach na całym świecie. Wyścig osiągnął łączny zasięg ponad 145 milionów wyświetleń. Więcej niż kiedykolwiek wcześniej. Fani triathlonu i entuzjaści sportu śledzili wyścig w 8780 relacjach za pośrednictwem różnych krajowych i międzynarodowych kanałów telewizyjnych, bezpłatnych transmisji na żywo, gazet, portali internetowych oraz mediów społecznościowych. W poprzednim roku liczba ta wynosiła 128 milionów.

Challenge Roth było w całości transmitowane na całym świecie za pośrednictwem transmisji online na żywo. Zawody pokazano również live w niemieckiej telewizji BR, a skróty wyścigów w ARD Sportschau i ZDF. 

PR wart 99 milionów euro 

Wartość PR, którą tłumaczyć można przede wszystkim jako wygenerowany popyt oraz popularność marki osiągnęła rekordowy wynik 98.9 milinów euro. Jest to dwuprocentowy wzrost w skali roku. W 2021 wartość ta wynosiła 96.7 miliona euro. 

Dyrektor wyścigu Felix Walchshöfer nie ukrywa swojego zachwytu osiągniętymi wynikami: 

Wartość wydarzenia podkreśla ogromne znaczenie wyścigu dla dystryktu Roth i sportu triathlonowego w ogóle. W tym miejscu chcielibyśmy podziękować wszystkim, którzy sprawiają, że ten pozytywny rozwój imprezy jest możliwy i co roku przyczynia się do jej sukcesu – podsumował rekordowe dane. 

Challenge Roth meta wyścigu
Źródło: Challenge Roth Tours

Tendencja wzrostowa 

Badania popularności zostały przeprowadzone przez renomowany niemiecki instytut badań Intelligent Research in Sponsoring, który jest dobrze znany w sektorze sportowym. W obszarze jego zainteresowań naukowych, oprócz Challenge Roth, znalazł się m.in. popularny niemiecki klub piłkarski VFL Wolfsburg. 

Wyniki dotyczą okresu od 26.06.2022 do 17.07.2022, więc osiągnięte wartości nie są ostatecznymi danymi. Tendencja wzrostowa utrzymująca się od kilku lat jasno wskazuje, że duże imprezy triathlonowe stają się obiektem zainteresowań coraz szerszego grona osób. 

Szczegóły dostęp do badań znajdziecie na oficjalniej stronie Challenge Roth.

ZOBACZ TEŻ: Jak ścigać się po 80-tce? Sekret Charliego Barnesa

Nikodem Klata
Nikodem Klata
Redaktor. Dziennikarz z wykształcenia. W triathlonie szuka inspirujących historii, a każda z nich może taką być. Musi tylko zostać odkryta, zrozumiana i dobrze opowiedziana.

Powiązane Artykuły

Śledź nas

18,455FaniLubię
2,773ObserwującyObserwuj
19,200SubskrybującySubskrybuj

Polecane