W Herbalife Triathlon Gdynia weźmie udział Team Biegiemnapomoc.pl. Team to grupa ludzi, która wspiera Fundację SYNAPSIS i pomaga zbierać pieniądze na rehabilitację osób z autyzmem. W triathlonie wystartuje aż 11 reprezentantów Teamu: Bartek Topa, Tomasz Karolak, Marcin Dorociński, Waldemar Błaszczyk, Piotr Nowak, Maciej Dowbor, Iwona Guzowska, Sidney Polak, Marek Kacprzak oraz duet Marcin Suwart i Jarek Skiba. W wydarzeniu udział weźmie też Adrian Formas, nastolatek, który cierpi na autyzm i jest pod stałą opieką Fundacji SYNAPSIS.
W najbliższą niedzielę, 11 sierpnia w Gdyni, członkowie super drużyny przepłyną odległość połowy przeciętnego jeziora (1,9 km przejadą na rowerach pół województwa (90 km) i przebiegną pół maratonu (21 km). Celem udziału Teamu Biegiemnapomoc.pl w triathlonie jest zwiększenie świadomości społeczeństwa o tym, jak wygląda życie osób dotkniętych autyzmem oraz zbiórka pieniędzy na uruchomienie pierwszego w Polsce programu wykrywania i leczenia autyzmu u małych dzieci. Herbalife Triathlon Gdynia to kolejne w tym roku zawody, w których weźmie udział Team Biegiemnapomoc.pl.
Do grona członków Teamu biorących udział w Herbalife Triathlon Gdynia dołączy Adrian Formas, 17-latek, u którego po ukończeniu trzeciego roku życia zdiagnozowano autyzm. Adrian od 13 lat jest pod opieką specjalistycznego ośrodka dla dzieci z autyzmem przy Fundacji SYNAPSIS. Ważnym elementem w terapii stał się dla chłopca sport i zajęcia ruchowe. Rozwijając swoje sportowe pasje, chłopiec aktywnie uczestniczy w dwóch szkółkach: narciarskiej i pływackiej. 10 sierpnia w ramach zawodów Herbalife Triathlon Gdynia Adrian wystartuje w aquathlonie (pływanie + bieg).
Gdzie można spotkać Team Biegiemnapomoc.pl?
Od piątku, 9 sierpnia z członkami Teamu Biegiemnapomoc.pl będzie można spotkać się w Gdyni w ramach otwartych treningów pływackich
piątek-sobota, godz. 8.00-10.00 w Zatoce Gdańskiej
oraz na stoisku akcji „Biegiem na pomoc” (nr 25) umiejscowionym na Expo zawodów Herbalife Triathlon Gdynia 2013 w Hali Widowiskowo-Sportowej Gdynia, przy ulicy Kazimierza Górskiego 8, w godzinach:
piątek, 9 sierpnia 2013, 12.00 – 21.00,
sobota, 10 sierpnia 2013, 09.00 – 20.00
Na stoisku będzie można kupić m.in. koszulki akcji, wspierając tym samym osoby chore na autyzm.
Spełniają marzenia i obietnice
Na portalu www.siepomaga.pl ambasadorzy zbierają pieniądze i deklarują jaką obietnicę są w stanie spełnić, jeśli uda im się zebrać określoną kwotę dla Fundacji. Bartek Topa zadeklarował, że jeśli uda mu się zebrać odpowiednią ilość pieniędzy będzie wróżył i przepowiadał przyszłość wszystkim zainteresowanym, Marcin Dorociński stanie się komentatorem sportowym, Sidney Polak nagra podwodny teledysk do utworu „Chomiczówka”, Maciej Dowbor zostanie asystentem fryzjera, Piotr Nowak ugotuje komuś w domu pyszny posiłek, Waldemar Błaszczyk zaprosi fana do zagrania w odcinku „Na Wspólnej”, a Marek Kacprzak stanie na ulicy i grając będzie umilał czas przechodniom.
O tym, że każdy może wziąć udział w akcji opowiada Marcin Dorociński, który do zawodów trenuje już od półtora roku – Zachęcam Państwa do wsparcia akcji „Biegiem na pomoc”. Nie musicie startować z nami w triathlonie. Wystarczy wejść na stronę www.biegiemnapomoc.pl lub www.siepomaga.pl i dokonać wpłaty, aby skrócić dzieciom z autyzmem dystans do samodzielnego życia.
O akcji
„Biegiem na pomoc” to akcja Fundacji SYNAPSIS, łącząca aktywność sportową z pomocą osobom dotkniętym autyzmem. Tak jak sportowcy, osoby z autyzmem mają niejeden cel do osiągnięcia, niejedną metę do przekroczenia: od umiejętności nawiązywania kontaktu wzrokowego, odpowiadania uśmiechem na uśmiech, komunikowania się, aż po rekord świata, jakim jest umiejętność samodzielnego życia. Udział w Herbalife Triathlon Gdynia jest drugim – oprócz zebrania co najmniej 300 tysięcy złotych na uruchomienie pierwszego w Polsce programu wykrywania i leczenia autyzmu u małych dzieci – najważniejszym celem Teamu Biegiemnapomoc.pl.
Partnerami Teamu zostali: producent odzieży sportowej Newline, producent butów New Balance, producent odżywek i izotoników Isostar, sieć fitness klubów Gold’s Gym, ośrodek rehabilitacji sportowej Columna Medica z Łasku oraz portal społeczności triathlonowej Akademia Triathlonu. Akcję wspierają: reżyser Tomasz Goldbaum-Wlaziński, agencja reklamowa PZL, dom mediowy Maxus, dom produkcyjny Papaya Films, agencja interaktywna Digital Touch, agencja marketingu sportowego Sport Evolution, platforma charytatywna siepomaga.pl oraz agencja Public Relations Personal PR.