Challenge Roth bije kolejne rekordy. Tym razem medialne. Opracowany przez uznany instytut badań rynku i mediów „Intelligent Research in Sponsoring” (IRIS) specjalizujący się w sektorze sportowym wskazał, że wyścig staje się coraz bardziej popularny, a jego zasięg nieustannie wzrasta.
ZOBACZ TEŻ: Challenge Roth 2024 wyprzedane w rekordowym czasie
Dwukrotny wzrost oglądalności
Skumulowany zasięg, czyli wskaźnik określający łączny zasięg poszczególnych emisji programu w określonym czasie, w 2023 roku dla wyścigu Challenge Roth uplasował się na poziomie… 324 mln. Oznacza to ponad dwukrotny wzrost w stosunku do ubiegłego roku. W 2022 wyniósł on 145 mln, a w 2021 128 mln.
Fani triathlonu śledzili wyścig w 11 265 programach za pośrednictwem różnych krajowych i międzynarodowych kanałów telewizyjnych, bezpłatnej transmisji na żywo, gazet, portali internetowych oraz mediów społecznościowych.
W Niemczech wyścig emitowany był w telewizji zarówno na kanałach publicznych takich jak BR Television, jak i prywatnych. Relacja z wyścigu pokazana była m.in. w Sat1 czy RTL, czyli w największych komercyjnych stacjach telewizyjnych. W samych Niemczech wyemitowano 50 programów związanych z imprezą, które wygenerowały 19 milionów odsłon. Stanowi to wzrost o 80% w porównaniu do ubiegłego roku.
„Challenge Roth 2023 przeszło do historii”
Oprócz tego: „na arenie międzynarodowej wygenerowano zasięg 22,5 miliona na 200 rynkach. Transmisja na żywo osiągnęła łączny zasięg 4,8 miliona widzów”. Niemiecki wyścig przebił również granicę wartości PR, wynoszącą 100 mln euro. W 2023 sięgnęła ona aż 101.2 mln euro.
– Challenge Roth 2023 przeszło do historii sportu. Jestem szczególnie zadowolony ze sportowców, całego triathlonowego środowiska Roth i samego sportu. Wyścig spotkał się z zainteresowaniem wielu wiodących mediów na wszystkich kanałach. Bardzo dziękuję wszystkim, którzy przyczynili się do takiego wyniku. Tym, którzy wspierają to wydarzenie rok po roku – powiedział dyrektor wyścigu, Felix Walchshöfer.
Warto zaznaczyć, że dane liczbowe odnoszą się do okresu od 18 czerwca 2023 do 9 lipca 2023. Oznacza to, że osiągnięty wynik nie jest ostateczny i stanowi jedynie wynik tymczasowy, a realne dane mogą być jeszcze większe.