Jak zrzucić brzuch na dobre?

10
authoritynutrition.com

Jeżeli określenie “płaski brzuch” nie opisuje Twojej sylwetki i podejmujesz decyzję, że czas coś z tym zrobić, ten artykuł jest dla Ciebie. Nie polecamy głodówki i innych metod typu „schudnij 5 kilko w 5 dni”. Jest to radykalna metoda odchudzania, oczyszczania organizmu i dostarczania znaczniej mniej kalorii i wartości odżywczych niż wynosi dziennie zapotrzebowanie. Polega na ograniczeniu posiłków lub czasowej rezygnacji z jedzenia i przyjmowania dużych ilości wody. O “Diecie Detox” pisaliśmy z kolei na AT nie tak dawno i badania naukowe nie przemawiają na jej korzyść.

 

Dlaczego nie jest to dobry sposób na odchudzanie? 

Jest potencjalnie niebezpieczny.  Pozbawienie organizmu substancji odżywczych może prowadzić m.in. do anemii, zawału i omdleń. Ta metoda jest szczególnie niewskazana dla osób starszych, dzieci i młodzieży. Dodatkowo przedłużająca się głodówka może przyczynić się do spadku odporności organizmu. Jeżeli mimo to planujesz stosować tę metodę przygotuj się odpowiednio wcześniej. Stopniowo zmniejszaj kaloryczność posiłków oraz koniecznie skonsultuj swoją decyzję z lekarzem w celu wykonania badań (takich jak morfologia, EKG czy USG jamy brzusznej).  Wykrycie chorób przewlekłych lub nieprawidłowości podczas badań będzie przeciwwskazaniem dla głodówki.  

 

Skuteczne i bezpieczne dla zdrowia metody na zmniejszenie obwodu w pasie:

 

1. Zmiana szkodliwych nawyków żywieniowych

 

warzywa luty2016

 

Połowę sukcesu może zapewnić Ci zamiana słodzonych napojów na wodę. Podobnie ze zmianą słodkich przekąsek na warzywa. Tego typu jedzenie to prawdziwa bomba kaloryczna, która nie zaspokaja łaknienia. Dlatego mimo, że właśnie w minutę zjadłeś 300 kcal nadal czujesz się głodny. Prosta zamiana tego typu nawyku i zjedzenie pomiędzy posiłkami jabłka lub marchewki pozwoli Ci oszczędzić ok. 250 kcal. Dodatkowo nie przerwiesz wyuczonego nawyku podjadania, tylko sprytnie „oszukasz” organizm, podając mu mniej kaloryczny zamiennik. To właśnie unikanie najbardziej kalorycznych produktów powinno być pierwszym krokiem na drodze do płaskiego brzucha.

 

 

2. Kontroluj się podczas posiłków

 

 

golonka luty2016

 

Otyłość często jest następstwem jedzenia do pełna, jak zwykło się kolokwialnie mawiać “pod korek”, czyli tak długo, aż nie poczujesz się najedzony. Za tym uczuciem pełności stoi pewien prosty mechanizm komunikacji układ trawienny –  mózg.  Otóż od momentu, kiedy organizm jest w pełni nasycony, do momentu kiedy to poczujesz, mija około 20 minut. Dlatego, aby zjeść mniej i nadal być w pełni najedzony wystarczy, że w trakcie posiłku zrobisz sobie 20 minutową przerwę, lub jedz wolniej, nie spiesz się, nawet jeśli jesteś głodny. W ten sposób Twoja satysfakcja z jedzenia będzie taka sama, a objętość posiłku się zmniejszy. Łatwy sposób na kolejny sukces w kierunku płaskiego brzucha. 

 

 

3. Podziel się swoim planem na odchudzanie ze znajomymi

Nie bądź nieśmiały! To, że podjąłeś decyzję o odchudzaniu, jest powodem do dumy. Pochwal się więc znajomym z pracy, przyjaciołom, rodzinie. Udzielą Ci wsparcia – to naturalny ludzki odruch. Dodatkowo rozmawiając o swoich planach zwiększasz swoje szanse na sukces, rośnie motywacja, częściej myślisz o swoim celu. Ten efekt możesz dodatkowo wzmocnić wizualizując sobie siebie z płaskim brzuchem, zadowolonego i atrakcyjnego. 

 

 

4. Ciągle szukaj okazji do zrealizowania celu

Okazje są wszędzie wokół, wystarczy je zobaczyć. Dobrze jest próbować prostych rzeczy jak wybranie schodów zamiast windy, przespacerowanie się zamiast jazdy samochodem, odmaluj ściany,  co być może odkładasz od miesięcy. Zainteresuj się takimi tematami, jak piramida zdrowego żywienia.

 

nowa piramida_zdrowego_zywienia

 

 

Zostały jeszcze trzy kroki, których przestrzeganie pomoże ci w utrzymaniu świetnej sylwetki. Numer 5 to…

check-it-out

1
2
Podoba Ci się jak i o czym piszemy?     
Założyciel i Redaktor Naczelny Akademii Triathlonu. Triathlon uprawiam amatorsko od 2009 roku. Startuję głównie na dystansach Ironman 70.3 oraz Ironman. Moje najlepsze zawody to: 4h 30 minut w IM 70.3 Haugesund w Norwegii i kwalifikacja na MŚ w Las Vegas (roll down z 16 miejsca) i 10h w pełnym Ironmanie w Kopenhadze. W latach 2016-2019 byłem redaktorem naczelnym Business Insider Polska - serwisu biznesowo-informacyjnego, który w ciągu 3 lat od pojawienia się na rynku stał się drugim najpopularniejszym serwisem biznesowym w Polsce i pierwszym z rodziny Business Insidera w Europie. Czyta go ponad 5 mln internautów. 2001 - 2016 byłem dziennikarzem radiowym i telewizyjnym. Pracowałem m.in. w Radiu TOK FM, jako zastępca redaktor naczelnej, szef informacji, prowadzący "Poranek TOK FM”. Przez 6 lat byłem związany z TVN24, gdzie prowadziłem magazyn "Polska i Świat”. Byłem również gospodarzem takich programów jak: "Magazyn 24 godziny", "Cały ten świat", "Serwisy informacyjne". 8 listopada 2018 roku, na rynku ukazała się moja pierwsza powieść biograficzna pt.: "Najlepszy. Gdy słabość staje się siłą", która po miesiącu wskoczyła na listę bestsellerów Empiku. Do dziś sprzedano ponad 50 tysięcy egzemplarzy. Książka opowiada o losach Jerzego Górskiego - legendy polskiego triathlonu. 29 października ukazała się moja druga powieść biograficzna pt.: "Szlag mnie trafił", opowiadająca losy Moniki Michalak, która przeżyła skomplikowany udar pnia mózgu. Obecnie pracuję nad książką o Robercie Karasiu - mistrzu świata i rekordziście na dystansach Double i Triple Ironman.

10 KOMENTARZE

  1. Robert żeby nie było że się przechwalam. 20 było z towarzyszem więc na łba wyszło po 10. Ale i tak jestem dumny, a dobrze rozpisany plan treningowy przez dedykowanego trenera jak widać daje efekty.

  2. Ośmiorniczki to dzieło z Chorwacji. Mieszkaliśmy u starszej pani, której syn pracował w porcie, a przed pracą nurkował (południowa Dalmacja) i przywoził obiad 🙂

  3. Oczywiście macie rację dla tych co zaczynają przygodę ważne informacje. Nie pomyślałem, że takie sygnały mieliście 🙂 mea culpa. Tomasz 20 sztuk… ups to niezły zawodnik z Ciebie 🙂 Ja wczoraj 260…. ale tylko wiozłem do pracy a zjadłem całe 5. Łukasz i Ty tak mogłeś spokojnie te biedne ośmiorniczki…

  4. Ja wczoraj przetestowałem jedna ze wskazanych w artykule metod z tym o czym dowiedziałem sie gdzie indziej nt. bariery w organizmie w przetwarzaniu węglowodanów. Powyżej niej (nie pamietam dokładnie ile to jest choc właściwie nie ma to znaczenia) węglowodany po prostu przelatują przez organizm. No wiec razem z towarzyszem ( to z artykułu) zjedliśmy 20 pączków. Dieta ta jest równie dobra dla tych co preferują tłuszcze. W końcu od czegoś się wzięła nazwa tłusty czwartek 😉

  5. No Szanowny Nadbloger pisał w tym samym czasie co ja…właśnie to chciałem napisać. Odpowiadamy na sygnały tych, którzy dopiero zaczynają przygodę ze sportem…od zera.

  6. Robercie masz rację. Też wolałbym bardziej zaawansowane podejście i takie również można znaleźć w archiwum AT. Pamiętaj proszę, że na tę stronę wchodzi mnóstwo początkujących i takich, którzy dopiero myślą o zaangażowaniu się w systematyczną aktywność fizyczną 🙂

  7. Mam wrażenie, że artykuł niestety nie odpowiada na postawione pytanie w tytule pytanie. Owszem opisuje schematy zdrowych zachowań żywieniowych, ale adresowany powinien być do ludzi, którzy chcą dopiero zacząć zmiany w swoim życiu. Wydaje mi się, że znakomita większość czytelników tutaj rusza się więcej niż 3x30min/tydzień, a i tak ma problem z „powiększonym mięśniem piwnym”. Po prostu po tytule spodziewałem się bardziej profilowanej dawki informacji

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here