Rozwiązanie wzięte z kolarstwa górskiego? Co Ditlev zmienił w swoim rowerze przed Niceą?!

W niedzielę rano grupa elitarnych zawodników rozpocznie rywalizację o mistrzostwo świata IRONMAN na pełnym dystansie. Jednym z faworytów rywalizacji będzie zdecydowanie Magnus Ditlev, którzy przygotował innowacyjne rozwiązanie rowerowe.

Magnus Ditlev będzie niewątpliwie jednym z faworytów niedzielnych mistrzostw świata IRONMAN na pełnym dystansie. Podczas rywalizacji w Nicei zobaczymy jednych z najlepszych zawodników na świecie. Duńczyk, który wiele czasu spędza na dopracowaniu kwestii sprzętowych, przygotował wraz ze swoim zespołem nowinkę techniczną.

Lepsza pozycja na zjazdach

Rozwiązanie, które w swoim rowerze wykorzysta Ditlev spotykane jest główne w kolarstwie górskim. Ditlev wraz ze swoimi inżynierami zamontował w rowerze regulowaną sztycę (dropper), dzięki której będzie mógł zmieniać wysokość siodełka w czasie wyścigu. Duńczyk jest bardzo wysokim zawodnikiem. Normalnie więc jego siodełko jest wysoko, co sprawia, że czuje się nieco niekomofortowo na szybszych fragmentach trasy.

Jeden z moich inżynierów poświęcił cały poprzedni rok na stworzenie sztycy regulowanej dla roweru TT. Normalnie używają tego kolarze górscy, a więc rozwiązanie nie jest kompatybilne z rowerem TT. Musieliśmy trochę dostosować do tego rower. Będę mógł obniżyć siodełko, aby mój środek ciężkości był bliżej ziemi. To da mi lepsze uczucie na zjazdach – mówi w rozmowie dla IRONMAN.

fot. Rene Domke – Instagram.

Ditlev przeprowadził pierwsze testy z regulowanym siodełkiem i mówi, że wyniki są obiecujące. Na zjazdach trasy w Nicei będzie bardzo szybki.

Zrobiliśmy kilka testów ze sztycą regulowaną i bez niej. Popatrzyłem na Stravę. Nigdy nie udało mi się na zjazdach uzyskać tytułu King of the Mountain, ale wczoraj na zjazdach złapałem kilka rekordów.

W Roth także próbował innowacji

Nie jest to pierwsze interesujące rozwiązanie, które stosuje Ditlev. Rok temu podczas występu w Roth Duńczyk wpuścił w górną część stroju butelkę, dzięki której miał zyskać na aerodynamice. Pomysł ten skopiowało później wielu zawodników.

To był sekret, ale już nim nie jest. Wielu prosów tak zrobiło. Mają przedmiot na brzuchu – niektórzy stosowali bidon, aby jeszcze lepiej się nawodnić. Jeżeli umieścisz go w odpowiedni sposób, możesz zyskać na poziomie aerodynamicznym. To jednak ekstremalnie indywidualna sprawa dla każdego – tłumaczył.

ZOBACZ TEŻ: Technologia, psychika i głód zwycięstwa. Przepis na sukces Magnusa Ditleva

Ditlev wygrał wtedy w Roth, a sukces powtórzył również podczas tegorocznej edycji. Czy w Nicei będzie jednym z czołowych zawodników? Przekonamy się już jutro!

Grzegorz Banaś
Grzegorz Banaś
Redaktor. Lubi Lionela Sandersa i nowinki technologiczne. Opisuje ciekawe triathlonowe historie, bo uważa, że triathlon jest wyjątkowo inspirującym sportem, który można uprawiać w każdym wieku. Fan dobrej kawy i książek Jamesa S.A. Corey'a.

Powiązane Artykuły

Śledź nas

18,455FaniLubię
2,453ObserwującyObserwuj
441SubskrybującySubskrybuj

Najpopularniejsze