Rynek odzieży triathlonowej nieustannie rośnie. Szacuje się, że do roku 2033 jego wartość wzrośnie dwukrotnie. Kto będzie liderem branży? Jakie są perspektywy rozwoju?
– Ponieważ triathlon stopniowo zyskuje światowe uznanie, oczekuje się, że rynek odzieży triathlonowej wygeneruje znaczne przychody w nadchodzących latach – twierdzą redaktorzy Future Market Insights.
ZOBACZ TEŻ: Będą surowe kary za drafting na mistrzostwach świata?
Wartość rynku rośnie
Według danych opublikowanych przez dziennikarzy GlobeNewswire wartość rynku odzieży triathlonowej do końca roku 2023 ma osiągnąć 2 081,90 mln USD. Przy założeniu, że CAGR, czyli skumulowany roczny wskaźnik wzrostu wynosić będzie 9%, rynek ten w następnych 10 latach ma urosnąć aż do 4 928,61 mln USD. Oznacza to ponad dwukrotny wzrost.
Tendencja wzrostowa wartości rynku odzieży triathlonowej jest zauważalna również dzięki analizie historycznej. Jak podaje raport GlobeNewswire w 2022 roku wartość tego segmentu wynosiła 1.910 mln USD.
Spekulowany wzrost oparty jest przede wszystkim na obserwacji znaczącego ogólnego rozwoju sportu, oraz samego triathlonu na przestrzeni ostatnich lat. Jak twierdzą autorzy widoczna jest: „szybka komercjalizacja [triathlonu] i zmieniające się trendy stylu życia, zwłaszcza w gospodarkach wschodzących”.
Więcej kobiet i młodzieży
Znaczący wzrost popularność triathlonu ma przełożyć się na nieustanną chęć rozwoju czołowych producentów oraz technologiczne modernizacje dokonywane w zakresie odzieży triathlonowej.
Autorzy raport zwracają uwagę na coraz większy udział kobiet, młodzieży oraz dzieci w triathlonie. Ma się on przełożyć na zwiększenie potencjału rynku odzieży triathlonowej oraz jego dalszej eksploatacji.
– Rozszerzająca się świadomość związana ze sportem wśród kobiet i millenialsów ma napędzać wzrost rynku w okresie projekcji. Skuteczne wdrażanie strategii marketingowych wraz z pozycjonowaniem marki i kreatywną reklamą prawdopodobnie ożywi zainteresowanie triathlonem i związaną z nim odzieżą – możemy przeczytać.
ZOBACZ TEŻ: Ile powinieneś ważyć w dniu startu? Mniej znaczy lepiej?
Ekspansja rynku
Czynnikami, które hamują i ograniczają wzrost rynku będzie natomiast fakt wysokich cen, które związane są z produkcja specjalistycznej odzieży o wysokiej jakości. Oprócz tego problem może stanowić coraz większy rynek, oferujący szeroką gamę produktów, dający wiele alternatyw wyboru.
Jak twierdzą autorzy raportu: „konkurencyjny krajobraz branży odzieży triathlonowej prawdopodobnie zostanie oznaczony przez kilku kluczowych graczy”. Najwięksi gracze rynku podejmować będą dalszą taktykę ekspansji, podejmując między sobą współpracę, których rezultatem mają być nowe produkty, pozywające im uzyskać przewagę konkurencyjną nad pozostałymi podmiotami rynku.
Liderzy branży
Zgodnie ze spekulacjami najszybciej rozwijającym się regionem będzie Ameryka Północna. Ze względu na dużą gęstość zawodów: „prawdopodobnie zdominuje globalny rynek odzieży triathlonowej”.
W Europie regionem „zdrowego tempa wzrostu w nadchodzących latach” ma być Wielka Brytania. Wnioski zostały wyciągnięte przede wszystkim na podstawie „European health and fitness market report 2020”.