Niedawno informowaliśmy o radarze Garmin Varia, który miał premierę w zeszłym miesiącu. Teraz dwie mniejsze firmy ogłosiły konkurencyjne produkty. Radary rowerowe Bryton Gardia R300 i Magene L508 mogą być tańszą i solidną alternatywą!
W zeszłym tygodnie odbywały się targi Eurobike. Pośród wielu nowości rowerowych pojawiła się również konkurencja dla radaru rowerowego Garmin Varia od firm Magene oraz Bryton. Co prawda przedstawiciele Magene nie pojawili się bezpośrednio na targach, ale w tym samym czasie opublikowali nieco informacji w języku angielskim, prezentując kolejne urządzenie, które zamierzają sprzedawać.
ZOBACZ TEŻ: Garmin Varia RCT715 – kosztowna inwestycja w bezpieczeństwo?
Co wiemy o Bryton Gardia R300? Podczas targów można było go sparować bezproblemowo z innymi urządzeniami. Producent wykorzystuje technologię ANT+ i Bluetooth. Urządzenie testował między innymi DC Rainmaker, który na swojej stronie recenzuje sprzęt rowerowy. Bryton wykorzystuje profile ANT+, a to oznacza, że radar współpracował będzie z komputerami rowerowymi wielu innych firm.
Największym plusem urządzenia może być długość działania baterii, która działa bez ładowania od 12 do 27 godzin w zależności od trybu działania. To znacznie więcej niż radar Garmin Varia RCT715, który działa około 6 godzin w trybie nagrywania obrazu.
Gardia wykrywa ruch do 150 metrów pod kątem do 220 stopni i informuje o niebezpieczeństwie w formie wizualnej i dźwiękowej. Bryton oferuje też aplikację, która po instalacji na telefonie daje możliwość odsłuchiwania ostrzeżeń dzięki wbudowanym w niego głośnikom. Aplikacja wyświetla status zbliżającego się pojazdu, oferując możliwość sterowania światłem radaru.
Pod względem konstrukcji oraz wagi urządzenie przypomina Garmin Varia RTL-515. Najciekawiej wygląda jednak jego koszt. Z informacji, które publikuje producent, wynika, że w Europie ma ona wynosić około 129€. To nie tylko cena znacznie niższa niż w przypadku najnowszego modeli Garmin Varia (około 400€). Pod tym względem Bryton zdecydowanie pokonuje zresztą właściwie wszystkie radary Garmina.
Pozostaje jeszcze ważne pytanie o dokładność urządzenia. Może się okazać, że kosztem większej baterii zrezygnowano z dużej dokładności, co robią niektórzy producenci. Będziemy więc musieli poczekać na pierwsze testy.
Magene L508 jeszcze tańszy?
Drugim z radarów, który wkrótce powinien znaleźć się w sprzedaży jest Magene L508, który w dolnej części przypomina radary Garmina. Magene ma złącze USB-C, którego nie ma droższy konkurent (oprócz nowej Varii), a poza tym korzysta również z ANT+ oraz Bluetooth. Pracuje w kilku trybach, a bateria trzyma od 6 godzin do 12 godzin w zależności od trybu działania światła. Urządzenie współpracuje z komputerami między innymi od Garmina, Wahoo i Byron, a także popularnymi zegarkami Garmin.
Wyświetl ten post na Instagramie
Chiński producent wycenił urządzenie na około 600 yuanów, czyli 90 dolarów. Można zakładać, że cena ta wynosiła będzie ponad 120 dolarów, dodając transport i koszty importu. Problemem może jedynie być to, że Magene celuje ze swoimi produktami głównie w azjatycki rynek. Przykładowo Bryton oferuje swoje urządzenia przez wielu pośredników na całym świecie. Więcej informacji o Magene L508 znajdziecie na stronie producenta.