„Chcemy wzmocnić pozycję młodych kobiet w triathlonie”. World Triathlon dołącza do międzynarodowej kampanii 

Nawet 40% młodych zawodniczek rezygnuje ze sportu, ponieważ wstydzi się swojego ciała. World Triathlon dołączyło do międzynarodowej kampanii, która ma zmienić ten stan rzeczy. 

ZOBACZ TEŻ: Tradycyjne ściganie w wirtualnej rzeczywistości. Mistrzostwa Polski w indoor triathlonie już w ten weekend!

Jak podaje World Triathlon, 40% młodych zawodniczek rezygnuje z uprawiania sportu tylko dlatego, że wstydzi się swojego ciała. Większość z nich porzuca treningi w okresie dojrzewania, kiedy doświadcza najszybszych zmian fizycznych, które często powodują brak pewności siebie i gorsze samopoczucie zarówno fizyczne, jak i psychiczne. 

„Zamiana myślenia we wszystkich obszarach sportu”

Jak zauważa prezydentka World Triathlon, Marisol Casado: „triathlon to sport, w którym większość czasu zawodniczki spędzają w strojach kąpielowych i/lub kombinezonach”. Dlatego organizacja przystąpiła do międzynarodowej kampanii Body Confident Sport Fundacji Laureus Sport for Good. Jest ona międzynarodową współpracą pomiędzy dwoma uniwersytetami (University of West of England i University of Minnesota), Dove i Nike.

Kampania ma na celu pomóc dziewczętom czuć się bardziej komfortowo, będąc aktywnymi i uprawiając sport. Jej nadrzędnym celem jest doprowadzenie do: „zmiany sposobu myślenia we wszystkich obszarach sportu. Od sportowców i trenerów po społeczeństwo w ogóle”. 

Źródło: World Triathlon

W ramach inicjatywy World Triathlon otrzymało dotację w wysokości 30 000 funtów. Zostanie ona podzielona między trzy krajowe federacje: Wielką Brytanię, Włochy i Meksyk. Każda z nich wykorzysta pieniądze na rozwój wcześniej wskazanych konkretnych obszarów, w których ich zdaniem można poczynić największe postępy, aby pomóc większej liczbie młodych kobiet w triathlonie.

Musimy pracować z tymi wspaniałymi ludźmi na każdym etapie ich rozwoju, aby upewnić się, że czują się tak komfortowo, są szczęśliwi i pewni siebie. Potrzebują tego, aby wykorzystać swój potencjał. Jest to coś, co zaczyna się od treningu, wpływa na wyścigi i musi przenikać każdą część naszej kultury – komentowała Casado. 

Nikodem Klata
Nikodem Klata
Redaktor. Dziennikarz z wykształcenia. W triathlonie szuka inspirujących historii, a każda z nich może taką być. Musi tylko zostać odkryta, zrozumiana i dobrze opowiedziana.

Powiązane Artykuły

Śledź nas

18,455FaniLubię
2,446ObserwującyObserwuj
439SubskrybującySubskrybuj

Najpopularniejsze