Jak żywienie przekłada się na wyniki? Dieta Edurance Fix Catering okiem doradczyni żywieniowej 

Zapobieganie kontuzjom i lepsze wyniki? Podstawą mocnych treningów i udanych startów jest dobrze zbilansowana dieta. Jednak co oznacza to w praktyce? 

ZOBACZ TEŻ: Sen, treningi i dieta. Jak sprawić, aby mózg starzał się wolniej?

Uwaga: Przy zakupie diety z kodem akademiatriathlonu obowiązuje zniżka -25%!

Trenowanie triathlonu to często wykonywanie długich jednostek o dużej objętości. Jak podkreśla Monika Wilkos, doradczyni żywieniowa, która na co dzień współpracuje z zawodnikami sportów wytrzymałościowych: podstawą intensywnych treningów jest dieta. 

Zbilansowana dieta dla triathlonistów

Odpowiednio skomponowana dieta powinna dostarczać odpowiednią ilość węglowodanów 8-12 g/kg. m.c na dobę, białka 1,2-1,4 g/kg m.c oraz witamin i makro i mikro składników mineralnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Ważnym elementem dietetycznym jest również nawodnienie organizmu. W głównej mierze oparte na wodzie, która stanowi fundament diety – wyjaśnia Wilkos. 

Często zła dieta prowadzi do uciążliwych dolegliwości jelitowo-żołądkowych. W efekcie mogą one negatywnie wpłynąć na osiągi okołotreningowe, regenerację i ogólny stan psychofizyczny. Dlatego tak istotne jest zwracanie większej uwagi na skład i regularność spożywania posiłków. 

W łączeniu treningów z pracą oraz obowiązkach codziennych pilnowanie odpowiednio skomponowanej diety bywa jednak sporym wyzwaniem. Rozwiązaniem, które jak podkreśla doradczyni żywieniowa: „jest szyte na miarę sportowców” jest dieta Endurance znajdująca się w ofercie Fix Catering.

Źródło: Archiwum prywatne Dawid Jankowski

Lepsze wyniki i szybka regeneracja

To dieta przygotowana przez triathlonistów, którzy w oparciu o własne doświadczenie stworzyli proste, lekkostrawne posiłki o odpowiednich wartościach odżywczych. Stosują ją czołowi polscy zawodnicy oraz trenerzy w tym m.in. Maciej Bodnar, Robert Wilkowiecki, Michał Oliwa czy Agnieszka Gadomska. 

Dieta Endurance opiera się głównie na węglowodanach. 55%-60% ich zawartości w posiłkach pozwala na szybkie dostarczenie glikogenu. Gromadzony w mięśniach zapewni zapas energii dla mięśni i mózgu, dzięki czemu trening będzie efektywniejszy, a regeneracja po treningowa szybsza i skuteczniejsza. 

Zawartość białka to z kolei 20%.Dieta dostarcza więc taką ilość białka, która pozwoli na regenerację mięśni ich odbudowę, stanowi podstawę adaptacji mięśni do treningu, a ostatecznie prowadzi to do lepszej wydolności organizmu sportowca. Tłuszcze (w tym omega-3) zwiększające podaż tlenu do mieści, zmniejszające sztywność stawów i poprawiające wydolność organizmu stanowią ok. 15-20% diety Endurance. 

Dieta Endurance w połączeniu z odpowiednią podażą płynów, suplementów witaminowych, pozwala na przystąpienie do wysiłku fizycznego w optymalnym stanie, utrzymanie wysokiej wydolności i szybką regenerację. Poprawnie dobrane żywienie około treningowe wpływa na osiągane przez niego wyniki – podkreśla Monika Wilkos. 

*Tekst powstał we współpracy z Fix Catering oraz Moniką Wilkos, doradcą żywieniowym „wellbeing”. Przy zakupie diety z kodem akademiatriathlonu otrzymasz zniżkę -25%. Kliknij tutaj.

Akademia Triathlonu
Akademia Triathlonuhttps://akademiatriathlonu.pl
Największy portal o triathlonie w Polsce. Jesteśmy na bieżąco z triathlonowymi wydarzeniami w kraju i na świecie, znajdziesz również u nas porady treningowe, recenzje sprzętu czy inspirujące rozmowy.

Powiązane Artykuły

Śledź nas

18,455FaniLubię
2,510ObserwującyObserwuj
443SubskrybującySubskrybuj

Polecane