Dwa lata temu podczas mistrzostw świata w Konie największa liczba zawodników i zawodniczek pojechała na rowerach Cervelo. W tym roku liderem została firma Canyon! Jak to wygląda w konkretnych liczbach?
ZOBACZ TEŻ: Nicea w liczbach. Na jakich rowerach startowały zawodniczki?
Co roku dziennikarze liczą rowery zawodników, którzy biorą udział w mistrzostwach świata. W tym roku pierwszy raz na Hawajach pod względem liczb zwycięstwo odniosła marka Canyon! Był to podwójny triumf, bo na takim sprzęcie jechał również Patrick Lange!
Cervelo traci prowadzenie
Dziennikarz Triathlete oraz Slowtwitch udali się kolejny raz do check-in, aby ręcznie policzyć wszystkie rowery. Spośród około 2.400 zawodników, którzy wzięli udział w mistrzostwach świata, największa grupa pojechała na sprzęcie Canyon. Były to 483 rowery, co stanowiło 21% zawodników.
Marka Cervelo była najpopularniejsza w poprzedniej edycji mistrzostw, a także podczas niedawnej imprezy w Nicei. W Konie na tych rowerach pojechało 413 zawodników, co dało 17,96%. Na trzecim miejscu uplasował się Trek (14,7%) z 338 rowerami.
Ponad setka zawodników pojechała również na Specialized (175 osób) oraz Quintana Roo (110). W czołówce są również Felt (97), Argon 18 (81) oraz BMC (81).
Ciekawostką jest również, że w zestawieniu pojawiają się marki typowo triathlonowe – Ku, Cadex oraz Dimond. Na rowerze pierwszego z producentów pojechał między innymi Robert Wilkowiecki. W Konie były 24 rowery Ku. Na CADEX Tri pojechało 23 zawodników, a Dimond wybrało 17 osób. Pełne zestawienie znajdziesz w tym tekście.
TOP10 marek rowerów w Konie:
- Canyon – 21,01%
- Cervelo – 17,96%
- Trek – 14,70$
- Specialized – 7,61%
- Inne – 4,87%
- Quintana Roo – 4,78%
- Felt – 4,22%
- Argon 18 – 3,52%
- BMC – 3,52%
- Scott – 3,39%
Patrick Lange jechał na rowerze Canyon
W Konie na rowerze Canyon Speedmax CFR pojechał Patrick Lange. Sponsorowanym zawodnikiem marki jest również Sam Laidlow, który jako pierwszy zawodnik w historii przejechał na Hawajach 180 km w czasie poniżej 4 godzin.
Laidlow, Lange i Laura Phillip (podczas zwycięstwa w Nicei) pojechali na rowerach z kokpitem Speeedmax CFR, który miał zapewnić im „najszybszą i najbardziej wygodną pozycję, która oferuje możliwość zyskania czasu”. Prace nad tymi rozwiązaniamii trwały od 2015 roku, a przy jej tworzeniu współpracowano między innymi z Janem Frodeno.