Jak co roku tuż przed Mistrzostwami Świata Ironman na Hawajach odbywa się expo, na którym producenci rowerów prezentują swoje nowe modele z przeznaczeniem do triathlonu. Jest to czas kiedy zawodnicy PRO szczególnie reklamują swoich sponsorów. Wygląd nowych rowerów zaczyna być coraz bardziej ekstremalny. Producenci twierdzą, że ich futurystyczne jednoślady są szybsze niż kiedykolwiek. Prześcigają się w badaniach nad tym, która rama jest bardziej aerodynamiczna i ma lepsze właściwości w stosunku do konkurencji i poprzednich modeli.
Najnowszy model Cervélo P5X, który był tajemnicą do samego końca, dopiero na Hawajach ujrzał światło dzienne. Cervélo zmieniło zupełnie wygląd nowej ramy. Projektanci pracowali nad tym modelem aż trzy lata. Zrezygnowano z rury podsiodłowej, co wcześniej już widzieliśmy w rowerach Dimond. Inżynierowie zapewniają, że rama w dalszym ciągu jest bardzo sztywna. Pod ciężarem przeciętnego zawodnika ugięcie ramy nie przekroczy 1 mm. Wprowadzono parę dużych aerodynamicznych schowków Speedcase i Stealthbox. Wprowadzono seryjnie montowane hamulce tarczowe. Zawodowo na Cervélo jeżdżą Heather and Trevor Wurtele. Cena katalogowa tego modelu na podzespołach Shimano Ultegra Di2 to około 44.000 zł, natomiast najdroższy model na SRAM Red eTap to około 60.000 zł. Jest to najprawdopodobniej pierwszy rower, który jest sprzedawany z dedykowaną walizką, która posiada poduszki powietrzne. Taka dodatkowa opcja kosztuje około 3.400 zł.
Dla porównania poniżej rower Dimond, który w 2012 roku wprowadził ramy bez rury podsiodłowej i od tamtej pory wprowadza ciągle udoskonalenia. Na Hawajach zaprezentowany będzie najnowszy model Marquise. Motto producenta „Pozwólmy innym nas gonić”.
Nowy BMC Timemachine 01 jest dostępny z Shimano Dura-Ace Di2, Ultegra Di2 or SRAM Red eTap. Rower jest produkowany w dwóch wersjach dla triathlonistów z V-Cockpit oraz do jazdy na czas w wersji Flat-Cockpit. Liz Blatchford, która jest kontuzjowana i nie będzie startowała na Hawajach reklamuje rower na expo Ironmana.
Ventum One zaprezentował nowe malowanie ram w odświeżonym designie. Pojemnik na płyn 1,4 litra można zamówić jednym z wielu dostępnych kolorów.
fot. Andrzej Kozłowski
Andreasa Raelert będziemy mogli zobaczyć na zupełnie nowym modelu Cube C:68. Zwróć uwagę na otwór z przodu ramy.
Odważny projekt prezentuje Diamondback Andean. Jest to zdecydowanie najbardziej masywna rama. Producent zapewnia, że jest to najszybszy rower na świecie. Na tym właśnie sprzęcie Michael Weiss będzie próbował pobić rekord trasy rowerowej na Hawajach.
Bardzo mnie ciekawi jak ten ostatni zachowa sie , dostajac boczny podmuch wiatru o sile 60km/h na zjezdzie z Hawi . 😉