Komercyjny rozwój triathlonu. Nowa umowa PTO

PTO ogłosiło zawarcie umowy programowej z FOX Sports. Najważniejsze wydarzenia ze wszystkich wyścigów PTO Tour sezonu 2022 zostaną pokazane w telewizji na terenie całych Stanów Zjednoczonych. Czy triathlon stanie się sportem komercyjnym, transmitowanym w największych kanałach telewizyjnych? 

ZOBACZ TEŻ: Popularność triathlonu rośnie. Challenge Roth z nowym rekordem

– Pierwszy sezon PTO Tour na FS1 [FOX Sport ] jest dla nas niezwykle ważny. Zwłaszcza biorąc pod uwagę, że Stany Zjednoczone są kolebką triathlonu i szybko rozwijającego się sportu na rynku wśród dorosłych i młodzieży. Triathloniści to najlepsi sportowcy wytrzymałościowi i zasługują na szersze uznanie. Uznanie, które ta umowa zapewni w całej Ameryce poprzez umieszczanie ich nadludzkich wyczynów i fascynujących historii na ekranach większej liczby fanów sportu – powiedział Tim Godfrey, dyrektor ds. marketingu PTO.

Innowacja kluczem do popularności

Nowa umowa, której pośredniczy IMG (jednen z największych, niezależnych producentów i dystrybutorów mediów sportowych), jest następstwem sukcesu komercyjnego inauguracyjnego sezonu PTO Tour. Szczególną popularnością cieszyły się zawody PTO US Open w Dallas (17-18 września). Wyścig odbywał się na specjalnie zaprojektowanym torze w Las Colinas, gdzie kibice widzieli zawodników aż 12 razy na dystansie 100 km (2km pływanie; 80km rower; 18km bieg), a cały US Open komentowany był przez gościa specjalnego Michaela Johnsona, czterokrotnego złotego medalistę olimpijskiego. 

PTO Tour oprócz US Open obejmowało również PTO Canadian Open oraz turniej Collins Cup, w któym drużyna USA, drużyna Europy oraz drużyna międzynarodowa, konkurowały miedzy sobą o zwycięstwo, w indywidualnych wyścigach trójek. Jednogodzinne skróty z trzech wyścigów zostaną pokazane na antenie FS1 17 grudnia (11:00-14:00 czasu wschodniego).

ZOBACZ TEŻ: Top-5 ciekawych sytuacji w eventach PTO w 2022 r.

Jak twierdzi Hillary Mandel, prezes IMG, PTO ze względu na innowacyjny format wyścigów, ma ogromny potencjał komercyjny. Umowa ze stacją telewizyjną FOX Sport pozwoli na dalszy wzrost widowni triathlonu na jednym z największych rynków. Umowę skomentował również Sam Long. 

Szersze rozpowszechnienie PTO Tour to ogromna szansa dla naszego sportu, a pokazanie go na FOX Sport jest tego dobrym przykładem – powiedział czołowy amerykański sportowiec. 

Międzynarodowa popularyzacja triathlonu 

W 2023 roku PTO planuje rozszerzyć swoje działania na PTO European Open i PTO Asia Open. Czy jeżeli wyścigi będą cieszyć się równie dużą popularnością, to możemy spodziewać się, że triathlon stanie się sportem emitowanym przez stacje telewizyjne na całym świecie? Z pewnością taki scenariusz, przyczyni się do budowania dużo większych zasięgów, trafiając za pośrednictwem mediów do szerszego grona odbiorców. 

ZOBACZ TEŻ: Kolarskie mistrzostwa świata w e-sporcie. Innowacyjny format wyścigu

ŹródłoPTO
Nikodem Klata
Nikodem Klata
Redaktor. Dziennikarz z wykształcenia. W triathlonie szuka inspirujących historii, a każda z nich może taką być. Musi tylko zostać odkryta, zrozumiana i dobrze opowiedziana.

Powiązane Artykuły

Śledź nas

18,455FaniLubię
2,392ObserwującyObserwuj
435SubskrybującySubskrybuj

Najpopularniejsze