Posezonowe trenowanie

Co by nieliczni nie pomy艣leli,偶e i ja poszed艂em w VABANK(och taka tam osobista malutka wycieczka-Nie gniewaj si臋 Arku 馃槈 ), postanowi艂em troszk臋 powia膰 艣wie偶o艣ci w te jesienne trenowanie kole偶anek i koleg贸w. jak wida膰 za oknem, aura przesta艂a nas rozpieszcza膰 i tajwa艅skiej pogody to raczej ju偶 u nas nie bedzie w tym roku, no chyba,偶e najwy偶ej tajwa艅ska odzie偶 si臋 jeszcze mocniej wedrze na polski rynek tekstyli贸w. jednak trenowa膰 lub roztrenowa膰 si臋 jako艣 trzeba na nowy sezon. m贸j plan by艂 prosty-utrzymac jako taka dyspozycj臋 na maraton we Wroc艂awiu i wygasi膰 si臋 fizycznie i emocjonalnie ze sportu na 2 tygodnie. przyznam,偶e w tym roku si臋 mi to pierwszy raz uda艂o i tak,jak od 4 lat, zawsze we wrze艣niu zamyka艂em miesi膮c z oko艂o 50h trening贸w na liczniku,tak ten rok to jedyne 30h, wliczajac w to maraton i rehabilitacje w tygodniu po wy艣cigu. dopad艂o mnie lekkie rozleniwienie i ubzdura艂em sobie wlasnie wtedy,偶e pobiegn臋 listopadowy p贸艂maraton we 艢widnicy(Moje miasto) na wynik 1:20,albo i nawet go z艂ami臋. st膮d te偶 ambitne obj臋to艣ci biegowe wr贸ci艂y,jak z艂y sen i nie ma tygodnia,by nie wysz艂o 80-90km biegania. Jest mocno,ale i nudno, bo wszak ja cz艂owiek 偶elazny,co wod臋 lubi(no powiedzmy) i uwielbia rower. 偶eby temu(re偶imowi biegowemu) choc odrobin臋 si臋 przeciwstawi膰, dokoptowa艂em sobie jeszcze 2 treningi techniki p艂ywackiej(40-50min ka偶dy) i 2 sesje rowerowe po r贸wne 60min. ca艂o艣膰 tygodniowo,wliczaj膮c trening core i stabilizacji zamyka si臋 pomiedzy 9-10.5h i z tym ju偶 mo偶na 偶y膰,jak si臋 jednak cz艂owiek z tym triathlonem tak oswoi艂. w tym roku jednak postanowi艂em jesieni膮 przestawi膰 si臋 na trening rowerowy na mtb i o tym w艂a艣nie chcia艂em kilka akapit贸w napisa膰. nie b臋d臋 tutaj sia艂 teorii rodem z programu SONDA(ilu to tutaj pamieta,ha?), nie b臋d臋 pisa艂 na jakich wattach je偶d偶臋, bo akurat mtb je偶d偶臋 na t臋tno. napisze jednak,jaki to jest fun tak si臋 upodli膰 w b艂ocie, 'podyma膰’ na stromych podjazdach(ale ten j臋zyk nadbloger贸w jest pi臋kny) i poprostu zrobi膰 dobry trening bez zb臋dnych kalkulacji, tempa, TSS,IF i wszelkiej ma艣ci innych og艂upiajacych cyferek(pisze to jako pe艂n膮 g臋b膮 inzynier mechanik).

 

IMG 3392

 

dzi艣 mia艂em w planach, po biegowym 艣wicie(koguta jeszcze nie by艂o, gdy wstawa艂em na trening)zaj膮膰 si臋 budowaniem kapitalizmu dla mojej firmy,ale jak to w 偶yciu konsultanta czasem bywa, klient sie nie wyrobi艂, mia艂 inny priorytet, mia艂 nas w g艂臋bokim… i suma summarum-zosta艂em w domu. w planach by艂 jeszcze 60-minutowy wieczorny pokaz si艂y psychicznej na trena偶erze w piwnicy,ale mimo deszczu-wybra艂em trening mtb. niby kilometry lec膮 wolniej, jest ich sporo mniej w godzinie(a s膮 tacy,co kochaja wielkie liczby tutaj na pewno),ale taki trening przenosi w艂a艣nie nas bardzo szybko w takie strefy t臋tna,偶e na rolce wymaga艂oby to sporo czasu i wylanego potu,by to uzyska膰. na mtb taki efet pojawia si臋 ju偶 przy pierwszym wi臋kszym podje藕dzie,gdy grunt z艂o艣liwie wprawia nasze ko艂a w po艣lizg,a my usilnie stoj膮c na peda艂ach zastanawiamy si臋-dlaczego do cholery ten rower nie jedzie?! do tego te mie艣nie g艂臋bokie-oj jak one si臋 膰wicz膮,gdy my chcemy przy zje藕dzie w lewo,a rower m贸wi,偶e w prawo to bedzie lepiej,bo si臋 nie wywalimy przynajmniej i wstydu nie b臋dzie 馃槈 m贸j organizm zawsze 艂adnie wprowadza si臋 wtedy w 3-4 zakres HR i opr贸cz si艂y kolarskiej, przecieram te偶, zaspane ju偶 po sezonie, 艣cie偶ki metaboliczne. do tego to bloto wsz臋dzie i woda-czyli to co duzi ch艂opcy i pi臋kne dziewcz臋ta lubi膮 w mtb najbardziej! ja dzis w 1h zrobi艂em 19km,ale fizycznie zm臋czenie,jak i satysfakcja pozostaj膮 na takim poziomie,jakbym pojecha艂 dobre 2-3 godziny na szosie.

 

 

IMG 3394

 

tak my艣l臋,ze w艂a艣nie jesieni膮,to o to chodzi… pobawi膰 si臋 i zm臋czy膰 jednocze艣nie,by nadal,mimo deszczowej pogody czerpa膰 rado艣膰 z tego sportu,czego Wam wszystkim z tego miejsca 偶ycz臋. ze sportowym pozdrowieniem-Dajmond/’Janusz mtb’ ze 艢widnicy 馃槈

Powi膮zane Artyku艂y

9 KOMENTARZE

  1. Ja po tym polmaratonie zalicz臋 drugie(tym razem wymuszone) i pe艂ne roztrenowanie. Minimum tydzien,a moze nawet dwa bez sportu wszelkiego(zalezy od opinii lekarza),poniewa偶 musze zaliczy膰 implantologie z臋ba i po tym zabiegu bede mia艂 zakaz p艂ywania i biegania,jak i praktycznie zakaz roweru,chyba,ze sie pan doktor na coffee ride’y zgodzi,to jako艣 wytrzymam ten bezruch. W planach mam kilometry spacerowania i rozci膮ganie codzienne. No,ale potem to bedzie juz taka ochota na treningi i 艣wie偶o艣膰,偶e 'Frodo’ juz powinien montowa膰 lusterka boczne w canyon’ie,by mnie wygl膮da膰 za plecami 馃槢

  2. Nie bierz do g艂owy, to tylko lu藕no rzucona uwaga鈥 bro艅 Bo偶e nie pr贸ba m膮drowania si臋鈥 R贸偶nie przecie偶 organizmy reaguj膮鈥 Zazdroszcz臋 zdrowia! Zreszt膮 ja patrz臋 g艂贸wnie przez pryzmat dziadka a tutaj regeneracja jest zdecydowanie wa偶niejsza….

  3. Arek,szko艂a mistrz贸w w wielu formach na mojej obszernej bibliotece na poleczce w salonie,ale ja juz sie troche znam i m贸j organizm lubi mocno dosta膰 w ko艣膰. Chyba blizej mi do ameryka艅skiej szko艂y biegowej np wg Hansonow…No Pani No Gain!;-) Potem kilka dni lu藕niej i tak do 4 listopada cyklami,przy czym skracam coraz bardziej odpoczynki pomi臋dzy seriami i wyd艂u偶am same serie lub zwi臋kszam ich ilo艣膰 w zadaniu g艂贸wnym.W tym roku pod oba maratony na sub3h zrobione,podzia艂a艂o to jak z艂oto i czu艂em sie mocny na linii startowej. Mi to s艂u偶y i kontuzji(tfu,tfu) od 2014 roku 偶adnej nie mia艂em.

  4. Krzysiu, w艂a艣nie przerabiam ,, Trening biegowy metod膮 Skar偶y艅skiego鈥.. Polecam zreszt膮 do biblioteczki sportowej. Dlaczego o tym pisz臋, bo widz臋 u Ciebie praktycznie trzy mocne jednostki pod rz膮d. A wspomniany autor, zreszt膮 wi臋kszo艣膰 szk贸艂 biegowych, sugeruje dwa mocne akcenty w tygodniu. Oczywi艣cie s膮 odst臋pstwa i uwarunkowania od tej zasady鈥. Tak tylko wspomnia艂em, przecie偶 ka偶dy kowalem swoich osi膮gni臋膰鈥 Treningi robi膮 wra偶enie! 馃檪

  5. Oj smaruje Panie,smaruje: wczoraj kilometrowki/stadion po 3:40,dzis rozbieganie i 10x 300m po 3:15/km po 艣rodku, jutro jako zadanie g艂贸wne tempo okolostartowe 3x 12min po 3:48/km, pt rege rowerowo-p艂ywackie, a w sob tlenowa po trasie polmaratonu. Nd jem,co popadnie i zas艂u偶one wolne 馃槢

  6. A偶 mi艂o poczyta膰 o takim zapale… 馃檪 Smaruj cholewy, zdzieraj podeszwy a pierdzielniesz te 1.20 a to ju偶 Panie szacun! Mnie usatysfakcjonuje 1.29.59 馃檪 na wiosn臋 oczywi艣cie…

  7. Kuba,grunt to wyluzowa膰 po sezonie i jak widze,Tobie udaje sie to jeszcze lepiej,ni偶 mi 馃槈 A nie szykujesz tam jakiego艣 p贸藕no- jesiennego startu?

  8. 艁adnie, a ja jako艣 nie mog臋 si臋 zmusi膰, nie lubi臋 tego s艂owa, mo偶e inaczej otrz膮sn膮膰 po wpadce w Krynicy i obj臋to艣ci wynosz膮 4-5h w tydzie艅…. Mo偶e jednak te偶 wyci膮gn臋 trekking i sobie po hulam na zewn膮trz.

ZOSTAW ODPOWIED殴

Prosz臋 wpisa膰 sw贸j komentarz!
Prosz臋 poda膰 swoje imi臋 tutaj

艢led藕 nas

15,982FaniLubi臋
1,117Obserwuj膮cyObserwuj
302Subskrybuj膮cySubskrybuj

Kalendarz

Brak wydarze艅

Najpopularniejsze

X
X