Prezentacja tras Herbalife Triathlon Gdynia!

20

Pływanie na jednej pętli, jazda rowerem na trzech pętlach po 30km, bieganie to 4 pętle po niewiele ponad 5km – tak w skrócie przedstawiają się trasy sierpniowych zawodów w Gdyni. Dziś podczas konferencji prasowej w Centrum Informacji Turystycznej w Gdyni poznaliśmy szczegóły dotyczące organizacji zawodów na dystansie HalfIronman. Zawodnicy będą rywalizować 11 sierpnia pokonując prawie 2km pływania, 90km jazdy rowerem i 21km biegu. Ogromną zaletą zaprezentowanych tras jest ich widowiskowość. Strefa zmian, start biegu i meta ulokowane na Skwerze Kościuszki dają triathlonistom możliwość ścigania się w otoczeniu kibiców w turystycznym sercu Gdyni. W sezonie letnim to miejsce odwiedzają tysiące ludzi. To właśnie tam można podziwiać m.in. niszczyciel ORP Błyskawica i żaglowiec Dar Pomorza. Część trasy rowerowej prowadzi główną drogą miasta, ulicą Świętojańską. Meta zawodów zlokalizowana jest w sąsiedztwie gdyńskiego Akwarium, do którego latem ustawiają się kolejki turystów.  Jeszcze w tym tygodniu na Akademii Triathlonu pojawi się szczegółowy opis i wytłumaczenie tras zawodów, które podczas konferencji prasowej omawiał Dyrektor Zawodów Piotr Netter. Teraz zapraszamy do zapoznania się z przebiegiem i profilem tras. 

 

PŁYWANIE

 

ROWER

 

BIEG

 

Do tej pory na zawody Herbalife Triathlon Gdynia (dystans długi) zapisało się ponad 1330 osób! Na aquathlon, który odbędzie się 10 sierpnia zapisało się ponad 170 osób. Zawody w Gdyni zostały objęte patronatem honorowym Ministerstwa Sportu i Turystyki. Pani Minister Joanna Mucha popiera również starania organizatorów o przystąpienie do Ironman 70.3 Series.

20 KOMENTARZE

  1. Bezsprzecznie będzie to największa impreza tego typu w kraju. Zastanawiam się nad formułą “no drafting”. Zgłoszonych 1350 zawodników na pętli 30 km. Same rowery ustawione jeden za drugim ok. 1,8m x 1350 daje blisko 2,5 km. Czyli średnia odległość pomiędzy rowerzystami wyniesie poniżej 20m 🙁 Biorąc pod uwagę, że każdy porusza się w trochę innym tempie jazda indywidualna będzie tylko w teorii gdyż jest to niemożliwe. Chyba,że będzie jedna wielka grupa…

  2. Wie ktoś może czy start bedzie masowy czy moze bedą puszczać w grupach? Jestem z Gdyni i znam ten akwen….jak powieje ze wschodu to przyda się umiejetnośc brania oddechu na obie strony

  3. Będzie się w wodzie gotowało. Ale jest na to metoda i gorąco ją polecam. Trzeba zabrać grupkę, najlepiej 4,5 osób. Ustawić się na jednym torze wisząc w wodzie koło słupka. I na komendę ruszamy na maksa, wszyscy razem szukając sobie miejsca. To dość brutalny trening, ale tak samo będzie na zawodach. Pierwsze próby są ciężkie, bo obrywa się z łokcia, piętą, jest się wciąganym pod wodę. No ale lepiej się do tego przyzwyczaić w basenie niż zażyć po raz pierwszy w Gdyni.

  4. @Michał – im bliżej sezonu startowego, tym częściej będą pojawiać się artykuły i przede wszystkim filmy, jak zachować się w strefie zmian, w punktach żywieniowych 🙂

    @Mateusz – forma będzie na Zurich i Szczecinek 🙂 a później jeszcze na jedną przygodę jesienią 🙂

  5. Abstrahując od tematu. Oglądałem zdjęcia z wczorajszej konferencji. Ojciec Dyrektor Grass to chyba trochę kg zgubił? Forma pewnie jest 🙂

  6. @Łukasz,
    …może to jest dobry czas żeby w opisie tras uwzględnić kwestię jak planowana jest organizacja stref odżywczych (kubki, butelki, bidony czy wiadra..te pytania się pojawią) i jak zawodnicy powinni się zachowywać żeby nie było kolizji, żebyśmy nie jeździli po górach śmieci w sąsiedztwie stref itp…
    czyli organizacja i etykieta 😉 im więcej praktycznych wskazówek tym lepsze wspomnienia będziemy mieli….

  7. punkt odżywczy co 15 km to raczej tylko udogodnienie bo nie wiem co trzeba by robić aby wymieniać bidony tak często. no chyba że się je zgubi:(

  8. Zdroof – dostałem odpowiedź od Piotra Nettera. W regulaminie (zgodnie z mapką): Punkty odżywiania – na trasie kolarskiej: na początku pętli i w połowie każdej pętli, na średnio co 15km; na trasie biegowej trzy punkty na każdej pętli, średnio co 1.75 km; w punktach dostępne będą napoje izotoniczne, woda mineralna niegazowana, banany, batony energetyczne.

  9. @Łukasz – ale ze mnie “łoś”:) Teraz dopiero zajarzyłem, że punkty na początku i końcu trasy to co 15 km a nie co 30 km; jakiś zamotany jestem; totalne zaćmienie umysłu;) także pytanie nieaktualne już, co 15 km jest bardzo dobrze, dzięki!

  10. zdroof -odpisałem wcześniej, ale wykasowałem, bo nie będę wchodzić w buty organizatorów. Poprosiłem dyrektora zawodów, aby odpisywał na tego typu pytania, ale z doświadczenia mogę Ci powiedzieć, że zwykle jest jeden punkt odżywczy na pętli 🙂 Triathlon na rowerze to bidony, a nie kubeczki, więc powinno wystarczyć. Pamiętam, że na Ironmanie miałem punkty co 20km! To norma. Na HalfIromnanie punkty na rowerze co 15 km do dla mnie ogromne zdziwienie – jeśli faktycznie tak jest. Sprawdź regulamin. Jeżeli chciałbyś mieć punkty odżywcze na rowerze co 8km to już byłby ewenement w skali światowej 🙂 3 bidony na rowerze opróżnić co 8km? A jeśli wypada? No cóż…mnie wypadł kilka razy na trasie – zatrzymywałem się, żeby podnieść. Ale ciekaw jestem, czy organizatorzy faktycznie zrobili punkty odżywcze co 15km. To dużo. Poprosiłem Piotra Nettera o odpowiedź.

  11. Pytanie żółtodzioba – czy dwa punkty odżywcze na trasie rowerowej to nie za mało? Tylko na początku i końcu pętli – a ja bym chciał jeszcze mieć możliwość otrzymania płynów, choćby wody w połowie trasy w obu kierunkach – czy to jest możliwe? Bo tak to 30 km na własnych bidonach a jak się nie uda uzupełnić albo wypadnie to umarł w butach… tratlonowych oczywiście;) Proszę nie oszczędzać na organizacji i zrobić jeszcze jeden pkt w połowie roweru:)

  12. jedyne pofałdowania asfaltu są na trasie na Rumię. Dzisiaj też jechałem tym odcinkiem i po zimie jest trochę dziur do załatania, ale słyszałem obietnicę, że będzie wiosnę zrobione. Poza tym trasa tam ma 8,5 metrów szerokości. W najwęższym miejscu jest 5 metrów szerokości 🙂

  13. @Paweł – dzisiaj jechałem cała trasą. Ślimaki są bardzo szerokie – masz dwa pasy, poza tym jest i z górki i pod górkę, widok na port, ładna trasa i szybka, bo asfalt na tym odcinku jest równy jak stół. Mnie się podobało. Profil trasy masz w PDF-ie na dole. Nawrotka na 14km jest szeroka, bo mamy po dwa pasy ruchu, cała ulica dla rowerzystów, więc będzie bezpiecznie. Nawrót jest na PO (punkt odżywczy), na wysokości ulicy Waszyngtona.

  14. a czy można prosić o profil trasy rowerowej lub ślad gps?

    trasa rowerowa wygląda całkiem nieźle, choć ślimaki i nawrotka na 14 km wygladają bardzo słabo

    czy nawrót rowerem jest na mecie czy na PO?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here