Po pierwsze zdrowie

Witajcie koledzy ­čÖé Mam takie pytanie czy istnieje zale┼╝no┼Ť─ç t─Ötna max od wysi┼éku? Chodzi mi o tak─ů sytuacj─Ö. Podczas treningu bardzo szybko wzrasta mi t─Ötno do oko┼éo 160-165 ( moje t─Ötno max 191 ) po oko┼éo 5 km ( biegam w czasie 5min/km ) i nast─Öpnie zatrzymuje si─Ö na wy┼╝ej wymienionych warto┼Ťciach. Nie jest wa┼╝ne czy biegam owe 5 km czy 15 km. Cz─Östo mam tak─ů sytuacje na treningu. A czy nie powinno by─ç tak ┼╝e t─Ötno powinno wzrasta─ç wraz z wzrostem d┼éugo┼Ťci biegu? A po treningu czuj─Ö si─Ö bardzo dobrze. nic mi nie dolega ( poza zm─Öczeniem ). Badania wysi┼ékowe nic nie wykaza┼éy. pozdrawiam

Akademia Triathlonu
Akademia Triathlonuhttps://akademiatriathlonu.pl
Najwi─Ökszy portal o triathlonie w Polsce. Jeste┼Ťmy na bie┼╝─ůco z triathlonowymi wydarzeniami w kraju i na ┼Ťwiecie, znajdziesz r├│wnie┼╝ u nas porady treningowe, recenzje sprz─Ötu czy inspiruj─ůce rozmowy.

Powi─ůzane Artyku┼éy

2 KOMENTARZE

  1. Mam dok┼éadnie tak samo. Recepta – cz─Ö┼Ťciej zwracam uwag─Ö na samo tempo. Bez wzgl─Ödu na to czy biegn─Ö 5:30/km czy 4:45/km mam identyczne t─Ötno – w granicach 160 – ciu, Dopiero przy tempie 4:15 t─Ötno wzrasta do 165. Jak ┼╝y─ç ;)))

  2. Troche odpowiadam na o┼Ťlep nie wi─Ödz─ůc jaki jest Tw├│j sta┼╝ treningowy ani ile masz lat. Oczywi┼Ťcie im ci─Ö┼╝sz─ů prac─Ö wysi┼ékow─ů wykonujesz tym twoje t─Ötno jest wy┼╝sze. Jest r├│wnie┼╝ normalne, ┼╝e t─Ötno wzrasta wraz z up┼éywem czasu podczas treningu tzn. biegn─ůc 5min/km podczas maratonu, twoje t─Ötno na koniec b─Ödzie wy┼╝sze ni┼╝ na pocz─ůtku mimo, ┼╝e tempo masz identyczne. Tak czy siak..:) Zak┼éadaj─ůc, ┼╝e pasek od pulsometru nie robi ci niespodzianek bo nie ┼é─ůczy lub s─ů jakie┼Ť zak┼é├│cenia, to t─Ötno masz jakie masz. Je┼Ťli przejmujesz si─Ö tym, ┼╝e od razu t─Ötno wskakuje na 160HR to biegnij wolniej. T─Ötno max nic ci nie powie, wa┼╝ne jest LTHR, czyli poziom t─Ötna ponad kt├│rym wchodzisz w wi─Ökszo┼Ťci w stan anaerobowy. Bottom Line jest taki: je┼Ťli ju┼╝ masz pulsometr i chcesz trenowa─ç wed┼éug stref HR (mo┼╝esz nie chcie─ç i trenowa─ç np. po tempie/km, albo ola─ç wszystko i sobie biega─ç- wszystkie wyj┼Ťcia s─ů okej:)), to sobie je wylicz i staraj si─Ö do nich stosowa─ç przez bieganie wolniej/szybciej.

Mo┼╝liwo┼Ť─ç dodawania komentarzy nie jest dost─Öpna.

Śledź nas

18,455FaniLubi─Ö
2,511Obserwuj─ůcyObserwuj
443Subskrybuj─ůcySubskrybuj

Polecane