Po pierwsze zdrowie

Witajcie koledzy 🙂 Mam takie pytanie czy istnieje zależność tętna max od wysiłku? Chodzi mi o taką sytuację. Podczas treningu bardzo szybko wzrasta mi tętno do około 160-165 ( moje tętno max 191 ) po około 5 km ( biegam w czasie 5min/km ) i następnie zatrzymuje się na wyżej wymienionych wartościach. Nie jest ważne czy biegam owe 5 km czy 15 km. Często mam taką sytuacje na treningu. A czy nie powinno być tak że tętno powinno wzrastać wraz z wzrostem długości biegu? A po treningu czuję się bardzo dobrze. nic mi nie dolega ( poza zmęczeniem ). Badania wysiłkowe nic nie wykazały. pozdrawiam

Akademia Triathlonu
Akademia Triathlonuhttps://akademiatriathlonu.pl
Najwi臋kszy portal o triathlonie w Polsce. Jeste艣my na bie偶膮co z triathlonowymi wydarzeniami w kraju i na 艣wiecie, znajdziesz r贸wnie偶 u nas porady treningowe, recenzje sprz臋tu czy inspiruj膮ce rozmowy.

Powi膮zane Artyku艂y

2 KOMENTARZE

  1. Mam dok艂adnie tak samo. Recepta – cz臋艣ciej zwracam uwag臋 na samo tempo. Bez wzgl臋du na to czy biegn臋 5:30/km czy 4:45/km mam identyczne t臋tno – w granicach 160 – ciu, Dopiero przy tempie 4:15 t臋tno wzrasta do 165. Jak 偶y膰 ;)))

  2. Troche odpowiadam na o艣lep nie wi臋dz膮c jaki jest Tw贸j sta偶 treningowy ani ile masz lat. Oczywi艣cie im ci臋偶sz膮 prac臋 wysi艂kow膮 wykonujesz tym twoje t臋tno jest wy偶sze. Jest r贸wnie偶 normalne, 偶e t臋tno wzrasta wraz z up艂ywem czasu podczas treningu tzn. biegn膮c 5min/km podczas maratonu, twoje t臋tno na koniec b臋dzie wy偶sze ni偶 na pocz膮tku mimo, 偶e tempo masz identyczne. Tak czy siak..:) Zak艂adaj膮c, 偶e pasek od pulsometru nie robi ci niespodzianek bo nie 艂膮czy lub s膮 jakie艣 zak艂贸cenia, to t臋tno masz jakie masz. Je艣li przejmujesz si臋 tym, 偶e od razu t臋tno wskakuje na 160HR to biegnij wolniej. T臋tno max nic ci nie powie, wa偶ne jest LTHR, czyli poziom t臋tna ponad kt贸rym wchodzisz w wi臋kszo艣ci w stan anaerobowy. Bottom Line jest taki: je艣li ju偶 masz pulsometr i chcesz trenowa膰 wed艂ug stref HR (mo偶esz nie chcie膰 i trenowa膰 np. po tempie/km, albo ola膰 wszystko i sobie biega膰- wszystkie wyj艣cia s膮 okej:)), to sobie je wylicz i staraj si臋 do nich stosowa膰 przez bieganie wolniej/szybciej.

Mo偶liwo艣膰 dodawania komentarzy nie jest dost臋pna.

艢led藕 nas

16,222FaniLubi臋
1,262Obserwuj膮cyObserwuj
323Subskrybuj膮cySubskrybuj

Najpopularniejsze