Gdzie jestem?

No w艂a艣nie gdzie jestem z moimi treningami? Ano po艣rodku 馃槈

 

z perspektywy niebiegajacej ale zabieganej Karoliny, kt贸ra by艂am 3 lata temu, to dokonuje niemo偶liwego. Czyli maj膮c te same dzieciaki i nadal pracuj膮c mam czas trenowa膰 ?!?!?!?!?! I to wi臋cej ni偶 symboliczne 2 razy w tygodniu?????  No z tej perspektywy to szacun ! 

 

Z perspektywy kogo艣 kto aspiruje do miana trimaniaka, to moje 6-7 trening贸w w tygodniu wra偶enia nie robi. No przynajmniej nie robi pozytywnego 馃檪

 

ale tak tak naprawd臋, to wa偶ne by 偶y膰 w zgodzie z sob膮. A ja po tygodniach miotania si臋 z 偶alu, ze nie wstaje na treningi po 5 godzinach snu dosz艂am do konsensusu. Na razie robi臋 to, na co pozwala mi czas. Nie powiem, ze jest to podej艣cie optymalne, ale mo偶e za jaki艣 czas znow znajd臋 patent na kolejny trening i powoli b臋d臋 budowa膰 form臋. Znow poczytam jakie艣 motywuj膮ce ksi膮偶ki sportowe, pokombinuje i do艂o偶臋 kolejny rowerek.

 

a na razie? I tak mam wra偶enie, ze rosn臋 w sile i jestem zadowolona, ze trimam si臋 przy tym pomy艣le triathlonu.

 

przy okazji 艢wiat 偶ycz臋 wszystkim trimajcie si臋 ciep艂o i trimajcie si臋 plan贸w na 2014

 

p.s. Powiedzia艂am A i zg艂osi艂am si臋 na Herbalife. Teraz czas powiedzie膰 B i za艂o偶y膰 Fb i powiedzie膰 C wysy艂aj膮c maila zg艂oszeniowego na kandydatk臋 na ambasadorke

Powi膮zane Artyku艂y

28 KOMENTARZE

  1. Szczerze mowi膮c, to dyskusja megaciekawa. W艂a艣nie to lubi臋 w AT, 偶e mo偶na si臋 du偶o nauczy膰 pd praktyk贸w. Na pocz膮tku, my艣la艂am, 偶e te 17h to po prostu liter贸wka, 偶e chodzi o 7h … ups. Potem nauka odno艣nie zapis贸w, tak偶e prosz臋 o wi臋cej. My艣l臋, 偶e ka偶dy z nas laik贸w czerpie w艂a艣nie z takich wywod贸w 馃檪 A przy okazji, to czy mo偶e dacie si臋 sprowokowac do dyskusji sprz臋towych? Mo偶e pokusz臋 si臋 sama o tak膮 prowokacj臋 pisz膮c o wy偶szo艣ci MTB nad szos贸wk膮 i wtedy dopiero jak zaczniecie mi pra膰 m贸zg t艂umacz膮c jaka szosa jest wspania艂a, to dopiero si臋 poucz臋!

  2. Plati! Masz jeszcze mn贸stwo czasu. R贸b swoje, stopniowo zwi臋kszaj obj臋to艣ci i nie zapomnij o regeneracji. Nie stresuj si臋 Andrzejem kt贸ry ,,zjad艂 ju偶 z臋by na triathlonie’ i jest przodownikiem stada w swojej kategorii wiekowej 馃檪 Jego wydolno艣膰 i cele to inna bajka… a Twoim przecie偶 jest uko艅czenie IM (przynajmniej na razie :-)) a nie walka o slota….

  3. Mala korekta do mojego ostatniego wpisu . Powinno byc: Te 180/15 to czwarty lub trzeci tydzien przed IM(nie 3-4 razy)

  4. @Marku, sprawdzimy efekt treningow i forme w Kopenhadze:))) Bedzie sie dzialo…:) Ps. Masz racje, przy zalozeniu, ze plyniesz klasykiem mie ma co sie napinac w treningu plywackim. Biegasz juz 7 lat. Czyli rower i jeszcze raz rower! Powtorze za jednym z najlepszych kolarzy wsrod amatorow tri, Mackiem Michalskim, to nie 45, nie 90, ani nawet nie 120km… Tylko 180!!!! No i w takim podejsciu treningowym widac prawdziwa dojrzalosc:))) Fajna dyskusja:)

  5. Panowie, super komentarze. Ka偶dy z ich daje mi dodatkow膮 motywacj臋!! (a tego mi troch臋 brakowa艂o). 17h to moje ob艂o偶enie maksymalne – wiekszo艣膰 czasu oscyluje mi臋dzy 13 a 16h/tygodniowo. @Marcin – tak, 2xtygodniowo dla ka偶dej dyscypliny, p艂ywanie traktuj臋 troch臋 po macoszemu a w tym roku nacisk po艂o偶臋 na rower. @Artur i @Andrzej – Wasze komentarze przyj臋te jako 偶yczliwe. Co do projektowanego czasu, to jedna z metod m贸wi, 偶e z podwojeniem dystansu czas si臋 zwi臋ksza o 5-10%. W moim przypadku jest to 11%, ale zgadzam si臋, 偶e w przypadku IM mo偶e by膰 gorzej. B臋de wiedzia艂 na mecie w Kopenhadze.

  6. Do planu Andrzeja i z komentarzem do Marcina:) Dodajesz 2 plywania po 3-3.5km i jeszcze jedna zakladke na 2h i plan jest pyszny:) 17h jak nic!:)) Jeny, ile ta 'nasza’ Karolina naczyta sie nas woim blogu…! I faktycznie zacznie wykrzykiwac: gdzie ja jestem?!?!:)))

  7. @Janusz. Te 180/15 to oczywiscie tylko 4-3 przed IM i powiem Ci , ze jest to wieksze wyzwanie mentalne niz fizyczne, 馃檪 @ Marcin . Jezeli mamy do dyspozycji 17h i myslimy o pelnym IM to napewno lepiej podzielic je na 6 niz na np;10 czy 12 Do IM musisz zrobic minimum 5-6 teningow rowerowych 5-6 godzinnych i tyle samo wybiegan 2-3 godzinnych. Czyli : sobota -6h rower, niedziela -3h bieg, jeden dzien zakladka 3h i zostaje 5h na pozostale 3 treningi. @Artur. czesto musimy, jak napisal kiedys Arek, wybierac: byc milym albo szczerym . Bycie szczerym jest, jak sam napisales bardziej konstruktywne. 馃檪

  8. Zgodnie z tym co pisze Andrzej ja robie zakladki kazdego tygodnia 60-120/6-10. Z obserwacji zawodnikow, swojego organizmu, patrzac fizjologicznie zgadzam sie z Andrzejem. Roznica miedzy polowka a pelnym dystansem jest ogromna! I faktycznie, zeby zlamac 12h to trzeba oscylowac w polowce 5.15-5.20. Ojciec Redaktor (niech mi wybaczy przywolywanie) startowal w 3 Ironach i ani razu nie zlamal 4h w maratonie! W Zurichu mial to zrobic ale przeszkodzila kontuzja. Rozlozenie 17h na 6 treningow to robi bardzo duze objetosci… @Marek, ale swiat do ambitnych nalezy jak napisal Andrzej! Jestem za:) I jesli odebral Pan, Panie Marku (latwiej chyba Marku jesli moge:)) moje uwagi jako krytyke to byla to tzw. krytyka konstruktywna nacechowana dydaktyzmem:) Moje komentarze mialy i maja bardziej sluzyc innym, zaczynajacym i marzacym o pelnym dystansie niz Tobie:) Marek juz pare lat trenuje bieganie i tri, i moze eksperymentowac. Tym bardziej, ze nie sadze by czynil to w sposob szkodliwy dla swojego zdrowia. Ja, stojac na strazy zdrowia i tez zycia, zalecam zaczynajacym treningi i starty w tri duza ostroznosc w eksperymentach treningowych oraz startowych. Powodzenia:)

  9. Czy te 6 trening贸w dzielisz r贸wno na 3 dyscypliny – po 2? Fakt, 6 trening贸w i 17h? ka偶dy trening 3h? je艣li p艂ywanie kr贸tsze to wtedy rower i bieg powy偶ej 3h na trening? Nie wiem czy to efektywny spos贸b, ciekawy jestem Waszej opinii.

  10. Marek! Roznica miedzy 1/2IM a IM jest taka jak miedzy polowka a litrem . :-))) Przepraszam . ze ta zaczolem z grubej rury.:-) Aby zlamac 12h w IM musisz robic 1/2IM w okolo 5:15 . A juz mataton w 4h ….bardzo ambitne , jezeli nie biegasz samego maratonu w okolicach 3:15-3:20 . W Twojej grupie wiekowej , w tym roku w KONA , na 100 zawodnikow tylko 20 zlamalo 4h. Biegam maraton (w IM) ponizej 4h . pomimo moich 54 lat ale wymaga to 80-90 kilometrow tygodniowo oraz wielu zakladek : 40/8- 60/12( wtorek) i 150/12- 180/15(sobota) Powodzenie ! Swiat malezy do ambitnych . 'Lepiej porywac sie na rzeczy wielkie i nawet przegrywac niz trwac w szarosci gdzie nie ma strachu przed porazka, ale tez nie ma smaku sukcesu’

  11. 17h rozlozone na tylko 6h treningow to mega duzo! Odno艣nie zakladek, to ja jako zak艂adk臋 traktuje nawet bieg 20 minut po d艂u偶szym rowerze- wa偶ne 偶eby przyzwyczaic organizm do biegania na nabitych nogach. Chociaz jestem te偶 ogromnym zwolennikiem bardziej rozbudowanych brick贸w np. 1h bieg/1h rower/1h bieg.

  12. @Arek, pe艂na zgoda. Te偶 uwa偶am, 偶e ka偶dy powinien i mo偶e dostosowa膰 czas/liczb臋 jednostek do swoich mo偶liwo艣ci – w tri jest miejsce dla ka偶dego. Powt贸rz臋 tylko, 偶e bardziej cenie osi膮gni臋cia ludzi, kt贸rzy daj膮 rad臋 stan膮膰 na starcie pomimo napi臋tego grafika 'pozasportowego’. Widz臋 w tym nie tylko sukces sportowy ale r贸wnie偶 logistyczno-organizacyjny.

  13. Marku – to wbrew pozorom Twoje skromne 6 trening贸w z zakladanym docelowym czasem 17 h b臋dzie stanowi膰 wi臋ksza obj臋to艣膰 ni偶 moje 9 trening贸w (max 15h). Tak jak s艂usznie zauwa偶y艂 Artur, ka偶dy 'kroi ’ jak mo偶e … I chyba nieistotne jest kto ile i w ile …. a wlasna satysfakcja w pokonywaniu samego siebie…. 馃檪

  14. @Arturze, dziekuj臋 za zauwa偶enie mojego wpisu i za Tw贸j komentarz. A poniewa偶 poczu艂em si臋 przywo艂any do tablicy przez Profesora prostuj臋, komentuj臋 i potwierdzam. Najpierw sprostowanie: gen przekory i szybko艣膰 wpisu spowodowa艂o podanie nieprawdziwej informacji – powinno by膰 6 (sze艣膰) jednostek tygodniowo a nie 5. Twoja czujno艣膰 pozwala mi na sprostowanie Teraz potwierdzenie: tak, chc臋 z艂ama膰 12h w moi pierwszym IM (Kopenhaga 2014) w oparciu o 6 jednostek treningowych/tygodniowo. Je艣li chodzi o wolumen to b臋dzie to od 8 do 17h tygodniowo i zaczynam ustrukturyzowane treningi w marcu. Potrzebuj臋 ambitnego planu, na granicy niewykonalno艣ci, 偶eby zwlec sterane cia艂o na poranny trening (56l. 7lat biegania/4 tri). Nie rajcuje mnie cel 'aby uko艅czy膰’ lub 'oko艂o 13h’. Co do wykonalno艣ci mojego za艂o偶enia to nie wchodz膮c w szczeg贸艂y uwa偶am, 偶e je艣li poprawi臋 1/4IM z 2:49 na 2:40, a 1/2 z 5:55 na 5:36 to mog臋 powalczy膰 w Kopenhadze zak艂adany wynik (1.5 + 6 +4). Kilka start贸w sprawdzaj膮cych (Piaseczno, Go艂dap, E艂k i Luxemburg) dadz膮 odpowied藕, czy id臋 w dobrym kierunku. Na koniec nieco kontrowersji: po rekonstrukcji rotatora prawego barku p艂ywam 偶abk膮 i tak planuj臋 p艂yn膮c w IM, zreszt膮 wszystkie starty w tri p艂ywa艂em tym stylem. Widz臋 sporo zalet tego stylu i tylko jedn膮 wad臋 – jest nieco wolniejszy od kraula. Nie robi臋 zak艂adek/brics rowerowo/biegowych na treningach. Nie znaczy, 偶e 偶adnych i nigdy. Czasami po rowerze biegn臋 20-30 min, a starty pr贸bne traktuj臋 jako zak艂adki w艂a艣ciwe. Wszystkim cz艂onkom spo艂eczno艣ci AT – aktywnym i pasywnym – 偶ycz臋 roku bez kontuzji i spe艂nienia plan贸w sportowych w 2014!

  15. Uwazam, ze 6-7 treningow to nie jest malo. Jesli towarzyszy temu objetosc to w ogole jest pycha! Karolina, jestes na dobrej drodze:) No i jeszcze komentarz do Marka. Wszystko w zyciu jest mozliwe ale patrzac nie tylko na swoje doswiadczenia (wiekowy jestem w koncu:)) to zrobienie IMa ponizej 12h z 5 treningow tygodniowo jest …ambitnym planem… Chyba, ze sa to treningi po 2-3h. No i pomimo roznych wyliczen (np. IM to HIMx2+1h) to pelny dystans nie jest podobny do polowki. Polowka, bez wzgledu na czas w jakim ja robimy, to szybki dystans, w innym zakresie tetna itd. Jesli chodzi o tych co innymi rzeczami si enie zajmuja tylko trenuja i startuja to w przypadku triathlonu malo jest takich osob. W Polsce to juz scisla klasa TOP. W wiekszosci przypadkow nawet zawodnicy maja inna prace, nie wspominam juz o ich rodzinach. Natomiast jesli chodzi o amatorow takich jakich tutaj zdecydowana wiekszosc to kazdy z nas 'kroi’ tyle czasu na trening ile moze. Jeden bedzie trenowal 5-6h i staral sie z tego robic wyniki lub/i zyskiwac przyjemnosc startujac w zawodach, inny bedzie 'cisnal’ 12-18h i wchodzil na inny, wyzszy poziom. Kazdy kto startuje w zawodach (i trenuje oczywiscie) godzien jest szacunku. Dlatego w zawodach IMa za granica najwieksza fete zbiera ostatni zawodnik mieszczacy sie w limicie czasu:) W koncu 16h na takiego zawodnika czeka wiecej osob niz na pierwszego! Karolina, trenuj swoje i badz konsekwentna. Trzymam kciuki za 'aplikacje’:)) Bawmy sie wszyscy:) Ludzie tworza ten sport. A ludzie w tym sporcie sa znakomici!:)

  16. Karolina – pono膰 jako艣膰 nie ilo艣膰 stanowi! W listopadzie trenowa艂em 7, w grudniu i w styczniu 8… Czy uda mi si臋 w marcu 9 – nie wiem. Niew膮tpliwie b臋dzie to tak偶e zale偶a艂o od samopoczucia, nie tylko od zorganizowania si臋. Chyba wa偶ne jest by w tym 偶yciu ,, i 偶ycia pozosta艂o’ … Przy艣lesz kartk臋 z Majorki? :-)))

  17. dzi臋ki za dobre s艂owo. prawda jest taka, 偶e gdy czyta si臋 Wasze wpisy, to ma si臋 wra偶enie, 偶e WSZYSCY 膰wicz膮 minimum 10 razy w tygodniu … A tu si臋 okazuje 偶e moja 偶enuj膮ca obj臋to艣膰 nie jest taka z艂a. p.s. plan 艣wi膮teczny dzia艂a bieganie, dreptanie, bieganie, bieganie i spanie!!! jak mi brakowa艂o tego wolnego oko艂o艣wi膮tecznego 馃檪

  18. Brawo , tak trimaj 馃槈 . Obj臋to艣膰 treningowa super , mi si臋 udaje 6 trening贸w tygodniowo -ale ja jestem CI膭GLE PILNOWANY. Widz臋 , 偶e maj膮c rodzink臋 dajesz rad臋- SUPER!!! .呕ycz臋 powodzenia!!! – Trimam za Ciebie kciuki 馃檪

  19. Karolina, na mnie Twoje 6-7 trening贸w/tygodniowo robi膮 wra偶enie, wi臋c porzu膰 sw贸j dziewcz臋cy wstyd i przesta艅 si臋 krygowa膰. Ja nigdy w 偶yciu nie zrobi艂em wi臋cej ni偶 5 trening贸w w tygodniu (1/2 IM 5:55h) a w tym roku planuj臋 IM w czasie poni偶ej 12h te偶 w oparciu o 5 jednostek tygodniowo. Osobi艣cie bardziej ceni臋 ludzi, kt贸rzy przy mocno napi臋tym grafiku (praca,dzieci, partner) potrafi膮 si臋 zorganizowa膰 i systematycznie znale藕膰 czas na kilka trening贸w w tygodniu, ni偶 tych kt贸rzy robi膮 艣wietne wyniki na zawodach, ale niczym innym si臋 nie zajmuj膮.

  20. 艢wietnie! 6-7 trening贸w tygodniowo to jak na kogo艣, kto zaczyna, to jest mega wyczyn 馃檪 wytrwa艂o艣ci 偶ycz臋 i WESO艁YCH!

  21. Wow, na mnie tez robi wra偶enie, dobra baza baza b臋dzie:) ja A tez ju偶 powiedzia艂em cho膰 plany troch臋 inne, B tez ale za艂o偶y艂em Fb 偶onie:) powiedz C Karolina, trzymam kciuki! Najlepszego na 艢wi臋ta:)

  22. 6-7 trening贸w w ci膮gu tygodnia! Na mnie robi wra偶enie :-). Dla wzmocnienia wiary we w艂asne si艂y mog臋 powiedzie膰, 偶e kole偶anka, kt贸ra specjalnie nie przygotowywa艂a si臋 do triathlonu w Gdyni (wcze艣niej tylko biega艂a – uko艅czy艂a jeden maraton oraz p艂ywa艂a, ale nie treningowo) 'zrobi艂a’ HTG w mniej ni偶 6,5 godziny, wi臋c Ty przy 6-7 treningach pykniesz go conajmniej niezgorzej. A ju偶 na pewno je艣li zostaniesz Ambasadork膮. Ale wpierw trzeba powiedzie膰 C :-).

  23. Nie ma co narzeka膰, liczy si臋 ich jako艣膰. Ja p贸ki co te偶 tylko mog臋 zrobi膰 6-8 trening贸w tygodniowo, co przy moim planie start贸w mo偶e okaza膰 si臋 za ma艂o, ale z drugiej strony nie chc臋 za mocno przycisn膮膰, na pocz膮tku, aby nie nabawi膰 si臋 kontuzji. Nie zmienia to faktu, i偶 musz臋 co艣 wymy艣le膰 aby w styczniu zwi臋kszy膰 troch臋 obj臋to艣膰, wi臋cej si臋 oka偶e jak opublikuj臋 rozpisk臋 za grudzie艅, wtedy bardziej do艣wiadczeni mo偶e co艣 podpowiedz膮. P贸ki co Weso艂ych 艢wi膮t!

  24. Nie wiem jak innym – mnie si臋 podoba! 馃檪 Ma艂ymi ale coraz wi臋kszymi krokami do celu! Dobry prognostyk! Tobie i Twoim bliskim – zdrowych i radosnych 艢wi膮t!

  25. Grunt to by膰 w zgodzie ze sob膮. 6-7 trening贸w tygodniowo to i tak jest mega w por贸wnaniu do przesz艂o艣ci. Podobnie u mnie:) Weso艂ych i szcz臋艣liwego Nowego oraz szcz臋艣cia w wyborze ambasadorki:)

ZOSTAW ODPOWIED殴

Prosz臋 wpisa膰 sw贸j komentarz!
Prosz臋 poda膰 swoje imi臋 tutaj

艢led藕 nas

16,039FaniLubi臋
1,140Obserwuj膮cyObserwuj
302Subskrybuj膮cySubskrybuj

Kalendarz

10gr08:0018:00MORSMAN Triathlon 2022

Najpopularniejsze

X
X