Kolarska niedziela-relacja z debiutanckiego wy艣cigu

 Witam Wszystkich TriMan贸w i tych pretenduj膮cych do tego grona 馃槈

Jak obieca艂em na ostatnim wpisie,po moim pierwszym starcie w zawodach kolarskich, podziel臋 si臋 z Wami swoimi wra偶eniami i refleksjami oraz jak膮艣 mi艂膮 dla oka fotka,bo przecie偶 ka偶dy z nas lubi fotorelacj臋 bardziej,ni偶 stronice suchego tekstu.

Ale po kolei…

Start w Mistrzostwach Polski dla Amator贸w rozgrywanych w Sob贸tce, zrodzi艂 si臋 w mojej g艂owie 4 tygodnie przed samym eventem. Ot贸偶 trenuj膮c w tej okolicy, co weekend, zauwa偶y艂em plakat z wy艣cigiem kolarskim na 44km, tras膮 P贸艂maratonu 艢l臋偶a艅skiego. Tutaj prezentuje si臋 profil s艂ynnej trasy z licznymi podjazdami i tzw. 鈥瀏贸rsk膮 premi膮’ na Prze艂臋czy T膮pa艂a od 6 do 9km:

 

http://www.kolarskiemp.sobotka.pl/?wyscig-ze-startu-wspolnego-dla-wszystkich-kat.,24

 

Suma przewy偶sze艅 na jednym okr膮偶eniu(by艂y 2) wynosi艂a 320m.

 

kolarz4

T膮 sam膮 tras膮 startowali przez p贸艂 tygodnia zawodowi kolarze, ale oczywi艣cie na du偶o d艂u偶szych dystansach.

Amatorski dystans niby skromny, bo treningowo robi臋 go razy 2, czyli wyje偶d偶am w sobote lub niedziele zawsze 90km, ale wiadomo-TO S膭 ZAWODY! J

Na starcie o poranku ustawi艂o si臋 ponad 300 zawodnik贸w. Z czego 1/3 jecha艂a tylko 22km(1 p臋tla). Reszta stan臋艂a w szranki na pe艂nym dystansie.

 

 Szybki briefing:

艢niadanie: czarna kawa+300g razowego makaronu ze szczypt膮 偶贸艂tego sera z ketchupem ok. 6.30 rano, potem 350ml izotonika +dawka BCAA. 7.30 jeden 偶el isostar 90g.

Potem do startu popijanie wody , co 15 minut po 100-150ml.

 

Start:

zawodnik贸w wypuszczano na tras臋 w 3 turach. Ja za艂apa艂em si臋 na trzeci set i uwaga-stan膮艂em w 1 linii, wi臋c by艂a chwila dla fotoreporter贸w J Ale mi si臋 鈥瀖icha’ cieszy艂a! Wystrza艂 pistoletu i 鈥瀘gie艅’.

 Typowy ze mnie 偶贸艂todzi贸b i si臋 zwyczajnie przeliczy艂em. Bo po ok. 30 sekundach zauwa偶y艂em, 偶e prowadz臋 z 400m przewag膮 nad ca艂膮 grup膮. Moje zdziwienie szybko ust膮pi艂o jednak problemom z oddechem, bo ju偶 za zakr臋tem czai艂 si臋 1 podjazd, na kt贸ry wszyscy oszcz臋dzali si艂y. Tam du偶a cz臋艣膰 grupy po艣cigowej zwyczajnie mnie objecha艂a.

 

1 p臋tla:

Po 1 lekcji pokory na starcie zacz膮艂em pracowa膰 nad ekonomik膮 jazdy, jak i podgl膮da膰 Innych kolarzy. Zauwa偶y艂em, 偶e jazda na kole to dla nich standard oraz, 偶e trzeba wiedzie膰, kiedy stan膮膰 na peda艂y. Do艣wiadczenia w godzin臋 si臋 nie zdob臋dzie. Ja adept kolarstwa na 1/3 etatu, z 3 miesi臋cznym sta偶em 艣cigam si臋 z fanami 2 k贸艂ek, kt贸rzy podchodz膮 do treningu kolarskiego bardzo powa偶nie, trenuj膮c ca艂y tydzie艅. Ale… chc臋 by膰 triatlonist膮, czy tez triatlet膮, wi臋c si臋 nie dawa艂em i udawa艂o mi si臋 wyprzedza膰. Na krytycznym punkcie trasy, czyli d艂ugim i stromym podje藕dzie w okolicy Prze艂臋czy T膮pad艂a si臋 jednak zacz臋艂o! Pojawi艂 si臋 ostry deszcz, kt贸ry zmusza艂, by zwolni膰, jak i odbiera艂 energi臋 dzi臋ki mokrym i zimnym podmuchom wiatru.

 Kilku 鈥瀗ie pos艂ucha艂o’ i zbiera艂 ich ambulans. Swoj膮 drog膮 po tych kraksach na zakr臋tach 2 pan贸w wygl膮da艂o ,jak z film贸w Tarantino- krew mieli wsz臋dzie i niestety dalsza jazda okaza艂a si臋 ju偶 nie dla nich. Po 10km zauwa偶y艂em, 偶e przednie przerzutki nie chc膮 reagowa膰 na zmian臋 biegu i bardzo cz臋sto by艂em zmuszony jecha膰 na najwy偶szej z臋batce przedniej, bo klamkomanetka nie chcia艂a zmienia膰 prze艂o偶e艅. Uda si臋 pali艂y L

Pojecha艂em wi臋c asekuracyjnie troszk臋, bo nawierzchnia, mimo, 偶e na sporym odcinku wylana na nowo, specjalnie na zawody, by艂a zdradliwa i nier贸wna. Vmax z zawod贸w to 60,3km/h, ale my艣l臋, 偶e jak na 10-letni klasyk GIANT’a, to ca艂kiem udanie. Pochwali膰 musz臋 lekko amatorsk膮 lemondk臋, bo na zjazdach pozwala艂a mi si臋 艂adnie rozp臋dza膰 i oszcz臋dza膰 si艂y.

1 p臋tla zaliczona zosta艂a, mimo problemu z prze艂o偶eniami, mimo deszczu, dziur, braku kolarskiego obycia, z czasem na 40 minut, wi臋c 5 minut szybciej, ni偶 zak艂ada艂em. IN PLUS!

 

kolarz1

 

2 p臋tla:

Tutaj nadal czu艂em moc( przynajmniej tak mi si臋 wydawa艂o). Rower szed艂 r贸wno, a nogi coraz bardziej si臋 rozgrzewa艂y. Plus kolejny- koniec deszczu. Jazda, mimo lekkich podjazd贸w wydawa艂a si臋 przyjemno艣ci膮. Troszk臋 irytowali mnie 鈥瀙asa偶erowie na gap臋’, kt贸rzy co chwil臋 pojawiali si臋 na moim tylnym kole. Ja przyj膮艂em sobie za punkt honoru, 偶e walcz臋 czysto, do ko艅ca i mocno im ucieka艂em, co kosztowa艂o du偶o energii Temperatura rz臋du 20-22 stopni na plusie by艂a wprost idealna. Na tras臋 zabra艂em jedynie 800ml hipotonika, bo tak m贸wi艂y wasze rady z blogu przed startem. Niestety, jak zauwa偶y艂em po 30km, to za ma艂o. M贸j 84kg organizm chcia艂 ju偶 je艣膰 i same p艂yny nie podnosi艂y mojej formy, kt贸ra, czu艂em, 偶e z ka偶dym podjazdem, s艂ab艂a. Cho膰 艣rednia trzyma艂a si臋 ca艂y czas na 30km/h- mimo mokrej nawierzchni i wielu przewy偶sze艅.

Jednak powtarza艂em soebie, 偶e ten wy艣cig jest dla mnie testem i dlatego zachowa艂em mega dobre samopoczucie do samej mety. Lekcj膮 pokory by艂 jednak dla mnie pewien masters(ok. 60 lat), ci臋偶szy ode mnie. Wr臋cz oty艂y. Facet objecha艂 mnie 3 km od mety z tekstem: 鈥瀗o dalej-jedziemy!’. Chwil臋 go widzia艂em jeszcze i za chwil臋 mi znikn膮艂 z oczu. Jednak nie by艂o mocy, by go goni膰. Za rok mu nie daruj臋! 馃槈

Sama meta to ju偶 poezja, bo czekali moi najwierniejsi kibice- 呕ona z Synkiem, jak i mn贸stwo innych fan贸w kolarstwa. Na pewno za rok si臋 tutaj zjawi臋 i oczywi艣cie poprawi臋 wynik, bo jest progres formy, jak i zap臋dy na karbonowy rower.

Na fotce zawodnik i jego maszyna, jeszcze przed startem:

 

kolarz3

 

Podsumowanie:

 

Brak do艣wiadczenia, niew艂a艣ciwe 偶ywienie, a raczej jego Brak, jak i niestety s艂abo wytrenowane podjazdy. Dzie艅 wcze艣niej(mam jaki艣 autodestrukcyjny styl treningu) robi艂em jeszcze T2 w  postaci 17km roweru+6km biegu przy 4’30”/km. Do tego amatorska lemondka, bez mo偶liwo艣ci zmiany prze艂o偶e艅. Trzeba oderwa膰 r臋k臋, by zrobi膰 to na klamkomanetce, co jest niebezpieczne i powoduje utrat臋 pr臋dko艣ci, jak i wybija z rytmu.

Na pewno te偶 lepiej przegl膮da膰 trzeba sprz臋t przed zawodami, bo nerwy i niepewno艣膰 podczas jazdy zabieraj膮 du偶膮 cze艣膰 przyjemno艣ci z zawod贸w. Na mecie ju偶 wiedzia艂em, 偶e mog艂em by膰 szybszy i uplasowa膰 si臋 wy偶ej, jakbym zjad艂 偶el po 1 p臋tli, wyregulowa艂 przerzutki i oczywi艣cie, wi臋cej je藕dzi艂 po g贸rkach w 2 i 3 zakresie.

Jednak mimo wszystko 155 miejsce za 201 zawodnik贸w, z czego 90% trenuje kolarstwo na pe艂en etat, uwa偶am za sw贸j 1 sukces i dobr膮 wr贸偶b臋 w ramach start贸w TRI.

Wkr贸tce te偶 zapisz臋 si臋 na kolejne zawody, by sprawdzi膰 progres, bo dok艂adam wi臋cej podjazd贸w w lipcu, jak i lekko modyfikuj臋 rower, by dor贸wna膰, cho膰 troszk臋 tym najnowszym konstrukcjom.

Jedno zrozumia艂em na pewno-sukces w TRI zaczyna si臋 na rowerze!

 

 

 

 

 

Powi膮zane Artyku艂y

ZOSTAW ODPOWIED殴

Prosz臋 wpisa膰 sw贸j komentarz!
Prosz臋 poda膰 swoje imi臋 tutaj

艢led藕 nas

12,869FaniLubi臋
556Obserwuj膮cyObserwuj
0Subskrybuj膮cySubskrybuj

Kalendarz

Brak wydarze艅

Najpopularniejsze

X
X