r臋ka w gipsie

..ale to nic, pozosta艂y jeszcze tri konczyny, w koncu musial nastapic ten pierwszy raz.

 

bylo swietnie – solidne treningi biegowe z podbiegami, inetrwaly oporowe 馃檪 – snieg, w soboty – basen 3 km/godzine,

oraz wielki krok do przodu – lekcja kraula i instruktorem Total Immersion – r贸znica w p艂ywaniu – kolosalna! i to na tyle, iz po 20 latach milczenia przemowil do mnie ratownik zdziwiony postepem, jaki zrobi艂am w ciagu tygodnia – czyli po 1 lekcji. Polecam, warto sie szarpnac chocby na godzinke z ekspertem.

 

Ostatnia niedziela, niedziela jak zwkle snowboardowa….zachcia艂o sie cz艂owiekowi nowych figur! najpierwpoczu艂am trzask w glowie (przeciez kask to g艂upota), a potem moja reka zacze艂a si臋 wic i wielk膮 byc jak boa. Z mak贸wka wszystko ok poza jednym defektem: psycha siada na widok gipsu po ramie (zlamanie czegos tam w nadgarstu i nasady kosci lokciowej), a pod gipsem – b贸l, b贸l, b贸l.

 

Czy ma ktos pomys艂 na trening w taki stanie? jedyny plus – to gipsowe obciazenie:-), moze trening silowy n贸g. Moglabym tez pokrecic stacjonarnie, ale raczej nie opre sie lewa, zlamana reka o kirownice.

Nie wiem jak z bieganiem – czy nie zruszam zlamasa. zagisowana jesten na 6 cholernych tygodni:( buuuu moje Bor贸wno….ale nie poddam sie, maraton w Krakowie tez pewnie tylko juz na przetruchtanie:(

Zastanawiam sie, czy w okresie rekonwalescencji kosci, wysilek fizyczny jest w ogole wskazany? obawiam sie, ze po tym upadku moge miec problem z jazda na szos贸wce z powodu kiepkiego nadgarstka. Bede wdzieczna za wszelkie porady – moze Wy, jako jedyni, zrozumiecie moj psychostan:(

poki co trenuje mentalnie – pozrowionka!

 

 

Powi膮zane Artyku艂y

17 KOMENTARZE

  1. Ja bym zaleca艂a ostro偶no艣膰 i spok贸j, nic na si艂臋 i zgodnie z zaleceniami lekarza by nie zrobi膰 sobie wi臋kszej krzywdy. Polecam tez zakupi膰 sobie r臋kaw ochronny – u艂atwia 偶ycie, zw艂aszcza w okresie wakacyjnym, gdy chce si臋 jecha膰 gdzie艣 nad wod臋, a i do codziennego uzytku przy k膮pielach czy prysznicu. Ja mia艂am Hexaflex Protector, s膮 r贸偶ne rodzaje i na r贸偶ne ko艅czyny 馃槈

  2. A suplementy: wapn i wit D3 mozna kupic samemu. D3 w 'doroslych’ dawkach po 1000j., a wapn w dostepnych w aptece preparatach.

  3. 'Przywalilam’ solidnie! Tez klopot, jak kazde zlamanie. Nie ma zlamania w kosciach nadgarstka a te czesto zle sie goja i ida w martwice. Bedzie dobrze:)

  4. Yes, Sir Rybski – b臋d臋 grzecznie dostosowywac sie do podanych tu zalece艅.Wlasciwie co roku uprawiam zimowy trekking, myslalam o rakietach, ale jednak sprowadze zimowe szalenstwa do ski-touringu. teraz czytam, co ja polamalam ’ zlamanie nasady dalszej kosci promieniowej lewej z przemieszczeniem ze zlamaniem wyrostka rylcowatego kosci lokciowej’. nic o 艂贸deczce – to lepiej, czy gorzej?:)

  5. Sylwia, co do ski – touringu, polecam! Tu je藕dzi si臋 poza trasami, cz臋sto w puchu, wi臋c jest mi臋kko… No i jazda przez las i w 偶lebach nigdy nie ko艅czy si臋 uszkodzeniami 艂okcia i nadgarstka. To znaczy TYLKO 艂okcia i nadgarstka;-) A co do KIBA – DACHI – istotnie 'robi robot臋’;-)))

  6. Kilka lat temu, w okolicach marca, w trakcie przygotowa艅 do MTB TROPHY potr膮ci艂 mnie na treningu szosowym samoch贸d. Nie wytrzyma艂a ko艣膰 艂贸deczkowa (Marcin, dlaczego w艂a艣nie ta ko艣膰 najcz臋艣ciej si臋 艂amie?) W tydzie艅 po 艣ci膮gni臋ciu gipsu wystartowa艂em w tym wy艣cigu ( 4 dni po g贸rach) i do dzi艣 zdarza mi si臋, w spos贸b zupe艂nie niekontrolowany wypuszcza膰 przedmioty z r臋ki. Pos艂uchaj Sylwia NASZYCH lekarzy i 艁ukasza.

  7. Wielkie dzieki – nie mia艂am poj臋cia o koscio-destrukcyjnej dzialalnosci bia艂ka. Zakupi艂am wedzone makrele, kefirki, sporo zieleniny, a na deser – rodzynki. we wtorek mam wizyte u ortopedy – poprosze o przepisanie suplement贸w. Przypomnialy mi sie fajne cwiczonka na wzmocnienie n贸g z czas贸w, gdy trenowa艂am kung-fu – nie angazuj膮 r膮k, a robote robi膮. Bede sobie sta艂a ca艂y poranek w tzw pozycji je藕d藕ca, ale nigdzie nie odjad臋:) Na szczescie juz nic nie boli, tylko palce opuchni臋te – mam nadzieje, ze to standard. W przyszlym roku przerzucam sie na ski-touring – jak pokaza艂o zycie, typowe zjazdy to zbyt duze ryzyko. Pozdrawiam – uwazajcie na siebie na stokach!

  8. Artur:) Wiem. To by艂a odpowied藕 na ponowne zapytanie Sylwii 'Ale moze wieksza ilosc bialka potrzebna do zrostu kosci przyspieszy przy okazji spalanie tluszczu?’ i potwierdzenie Twojej odpowiedzi, 偶e nie nale偶y. Tak 偶eby ju偶 nie by艂o w膮tpliwo艣ci, dlaczego nie.

  9. Jeszcze raz NIE dla 'wi臋kszej ilo艣ci bia艂ka’ w diecie w okresie gojenia si臋 z艂amania ko艣ci. Bia艂ko prowadzi do przesuni臋cia r贸wnowagi kwasowo-zasadowej organizmu w kierunku zakwaszenia, kt贸re jak wiadomo wp艂ywa niekorzystnie na ko艣ci prowadz膮c do ich demineralizacji, odwapnienia, czego powinna艣 teraz unika膰. Spaghetti z parmezanem te偶 powinna艣 ograniczy膰 z tego samego powodu:) Preparaty wapnia – tak, witamina D3 – tak (preparaty na recept臋 daj膮ce pewno艣膰, 偶e jest w nich odpowiednia dawka vit. D3) – 1000-2000 j. na dob臋 mo偶esz przyjmowa膰 bez dodatkowych bada艅. Mo偶esz te偶 oznaczy膰 sobie st臋偶enie 25-OH-D3 – je艣li niedob贸r by艂by du偶y to wymaga艂aby艣 wi臋kszych dawek. W celu przesuni臋cia r贸wnowagi w kierunku zasadowym mo偶esz podjada膰 rodzynki i daktyle… tylko z umiarem:)

  10. Kurcze przykro czytac, ze taka przygoda Cie spotkala. W ramach wskazowek napisze kilka slow o moim wypadku rowerowym i powrotu po 2 miesiacach przerwy. A wiec na poczatku lipca tamtego roku na treningu kolarskim zostalem potracony przez samochod i w konsekwencji mialem zlamany obojczyk i skrecony kark. 1.5 miesiaca w kolnierzu i z pajaczkiem na plecach. O zadnym sporcie nie bylo mowy. Treningi wznowilem po 2 miesiacach i 10kg wiecej鈥 Wrzesien to byla masakra, na plywalni to myslalem ze w ogole nie bede w stanie plywac jak przez wypadkiem -niesamowity bol barku, a o tempie plywania to nie wspomne鈥 Ale, juz w listopadzie, zatem 5 miesiecy od wypadku, plywalem odcinki 2km szybciej niz na na zawodach w piance! Teraz zartuje ze przerwa wplynela znaczaco na poprawe techiniki i nie wiem, ale cos w tym jest, bo wlasciwie wszystkie treningi sa zdecydowanie szybsze. Podobnie bylo na rowerze, w listopadzie pobilem wiekszosc wynikow z poprzedniego roku przygotowan. A i waga szybko spadla do poziomu sprzed wypadku. W ramach zalecen, to proponowalbym nie zmienianie diametralnie diety (tj. w mim przypadku na pizze i Pepsi w czasie ogladania olimpiady) i jezeli nawet nie mozesz obecnie uprawiac sportu (a naprawde nie ma potrzeby robic niczego na sile i w bolu 鈥 niewiele to da), to raczej proponowalbym godzinne spacery kazdego dnia (np. z psem). A w Borownie bedzie na pewno lepiej niz planujesz. Zycze powodzenia i szybkiej rekowalescencji.

  11. Nie, nie nalezy przyjmowac zbyt duzo bialka. Nie potrzeba suplementow. Wystarczy bialko w diecie. W przypadku tej przymusowej przerwy treningowej nalezy obciac troche weglowodany. Natomiast wapn i d3 warto suplementowac. Waga… To tak naprawde na 'cieniowanie’ przyjdzie jeszcze czas przed zawodami. Teraz w to zimno, deszcz, snieg itp. trzeba miec troche energii. 2-3 kg wiecej nie zaszkodzi. Zrzuci sie:)))

  12. uhh, dzi臋ki! Skoro uwazam sie za wytrzyma艂osciowca-d艂ugodystansowca – musz臋 wytrzymac te 6 tygodni:) Sporty zimowe-zjazdowe – odradzam – cz艂owiek niby ostrozny i wydaje mu sie, ze wiele potrafi. Wystarczy chwilka nieuwagi…Niepotrzebnie zaryzykowalam tej zimy, majac tak piekne plany na wrzesie艅, musze bardziej pielegnowac swoje marzenia. porobie cwiczonka na do艂 z obciazeniem wlasnego ciala i pospaceruje ile sie da, aby w marcu zmiescic sie w biegowe legginsy. Akurat pech, bo w koncu waga zaczela spada膰 – od grudnia, po zwiekszeniu intensywnosci trenning贸w, wyparowa艂o ze mnie 3 kg. Boje sie, ze przytyje w tym bezruchu z nawiazka:( Po 40-stce mam problem wagowy. Ale moze wieksza ilosc bialka potrzebna do zrostu kosci przyspieszy przy okazji spalanie tluszczu?

  13. Bardzo ostro偶nie je艣li nie chcesz mie膰 problem贸w w przysz艂o艣ci. Zapomnij teraz o startach i my艣l o tym, 偶eby ko艣ci si臋 dobrze zros艂y i 偶eby przez niepotrzebn膮 g艂upot臋 i 'gor膮c膮’ g艂ow臋 nie dosz艂o do komplikacji jak przemieszczenie od艂amu ko艣ci 艂okciowej. To 'co艣 tam w nadgarstku’ to najcz臋艣ciej ko艣膰 艂贸deczkowata (ok 60% z艂ama艅 z 8 ko艣ci nadgarstka). Nie jest tak dobrze ukrwiona jak inne ko艣ci wi臋c proces gojenia czyli zrastania si臋 jest wolniejszy. Ko艣膰 艂贸deczkowata jest wa偶na m.in. z powodu tego, 偶e przyczepiaj膮 si臋 do niej wi臋zad艂a mi臋艣ni. Ale bez wzgl臋du, kt贸ra to ko艣膰 to trzeba odpu艣ci膰 treningi. Jak najbardziej za偶ywaj preparaty wapnia i witaminy D3, kt贸rej nota bene mamy w wi臋kszo艣ci niedob贸r. Nie nadu偶ywaj lek贸w 'przeciwb贸lowych’ bo cz臋艣膰 z nich mo偶e op贸藕nia膰 proces gojenia z艂amania (zapytaj lekarza). Je艣li b贸l nie b臋dzie ust臋powa艂 to warto powt贸rzy膰 rtg, 偶eby sprawdzi膰 czy gojenie przebiega prawid艂owo i czy nie dosz艂o do przemieszczenia. 呕adnych 'nerwowych’ ruch贸w, bo zamiast 6 tyg sko艅czy si臋 na 12 tyg gipsu, a po jego zdj臋ciu mog膮 by膰 problemy z funkcjonalno艣ci膮. Zastan贸w si臋 czy start w jednych czy drugich zawodach w tym roku wart jest ryzyka problem贸w na kolejne lata. Z艂amanie ko艣ci 艂贸deczkowatej znam z autopsji (wiek licealny), te偶 wydawa艂o mi si臋 wtedy, 偶e mog臋 wi臋cej i sko艅czy艂o si臋 na 3 miesi膮cach w gipsie. Marsz Ci nie zaszkodzi. Pami臋taj o ryzyku najzwyklejszego upadku na 艣liskiej nawierzchni i ponownym upadku na t膮 sam膮 r臋k臋. Ostro偶nie. Trzymaj si臋!

  14. Spokojnie. Tylko spokojnie. Bez cwiczen. Ew. troche na 'dol’ – spacery, marsz, ew. najprostszy rowerek stacjonarny i krecenie bez rak. Zlamania w obrebie nadgarstka wymagaja scislego rezimu gojenia – czasami bywaja trudnosci:(. Prosze jesc bialko, aminokwasy, wapn, wit. d3. Poczekac cierpliwie (wiem, wiem, ze to trudne) te 6 tygodni. No i nastawic sie juz teraz na rehabilitacje po zdjeciu gipsu. Zycze szybkiego powrotu do zdrowia i treningow! Ps. A swoja droga to chyba nie wezme zjazdowek na urlop tylko wylacznie biegowki…

  15. dwa miesi膮ce z g艂owy. Szkoda. ale jak mog臋 ci doradzi膰 to tylko spokojnie. mnie zachcia艂o si臋 pi艂ki.jeden niefortunny po艣lizg i z艂amana r臋ka w 艣r贸dr臋czu. ja uprawia艂em chodzenie ze z艂aman膮 r臋k膮 na pocz膮tek. teraz szykuj膮 si臋 roztopy wi臋c jak znikn膮 艣niegi z chodnika polecam. Po za tym unika艂bym bardziej dynamicznych ruch贸w. po trzech tygodniach od z艂amania lekarz mnie postraszy艂 偶e lekkie mam przesuni臋cie. Na Bor贸wno zd膮偶ysz , wierz臋 w ciebie … Nie 艂am si臋 …. po 2 miesi膮cach wracasz do formy, po 4 to ullala

ZOSTAW ODPOWIED殴

Prosz臋 wpisa膰 sw贸j komentarz!
Prosz臋 poda膰 swoje imi臋 tutaj

艢led藕 nas

13,535FaniLubi臋
772Obserwuj膮cyObserwuj
0Subskrybuj膮cySubskrybuj

Kalendarz

15sier(sier 15)08:0020(sier 20)14:00Poland Extreme Triathlon 2022

20sier(sier 20)08:0021(sier 21)14:00OceanLava Triathlon Polska Bydgoszcz Bor贸wno 2022

20sier08:0014:00Triathlon Czerwonak 2022

Najpopularniejsze

X
X