Rower Kristiana Blummenfelta już w sprzedaży!

Firma Cadex odpowiadająca za produkcję roweru, na którym MŚ wygrał Kristian Blummenfelt, poinformowała właśnie, że teraz każdy może zakupić ten specjalny model. Co wyróżnia projekt i jaka jest jego cena?

Mistrz olimpijski z Tokio Kristian Blummenfelt ma fantastyczny rok. Wygrał MŚ w St. George, a niedawno został pierwszym zawodnikiem, który ukończył dystans Ironmana poniżej 7 godzin podczas imprezy Pho3nix Sub7 w Niemczech.

Oba te wyścigi 28-letni zawodnik ukończył na prototypowym rowerze, który wyprodukowała brytyjska firma Cadex. Model ten zwrócił uwagę świata triathlonu ze względu na brak górnej rury ramy. Cadex ogłosił wczoraj, że model, na którym jeździ Norweg, wchodzi do powszechnej produkcji i można go zamówić na stronie.

Cadex Tri
Foto: 220tri

„Maszyna bez ograniczeń”

Według opisu producenta Cadex Tri (bo tak brzmi nazwa modelu) ma być „triathlonową maszyną bez ograniczeń”, która stworzona została, aby zapewnić „doskonałą aerodynamikę w świecie rzeczywistym” oraz maksymalną wydajność.

Wygrana w Ironmanie lub osiągnięcie doskonałego czasu możliwe jest, kiedy zawodnik będzie przez cały wyścig w jak najbardziej aerodynamicznej pozycji. Cadex wychodzi z założenia, że wyniki framesetu muszą być czymś więcej niż suchymi danymi z tunelu aerodynamicznego. Chodzi o konkretne, widoczne różnice dla wysokiej klasy triathlonistów.

Cadex Tri

Patrząc z przodu, rower wyróżnia się widelcem, który ma szerokie nóżki. Powietrze ma przechodzić bezpośrednio przez tę część, a następnie nogi zawodnika aż do usprawnionego tyłu roweru. Cadex zaznacza, że testy w tunelu pokazały, że ten design oznacza mniejszy opór powietrza, dając rowerzyście większą prędkość.

W opisie producenta czytamy również, że frameset wyróżnia się możliwością dostosowania do sylwetki i wymiarów ciała zawodnika. – Triathloniści cały czas starają się poprawić aerodynamikę, wydajność pedałowania i oczywiście komfort. Przez 180 km trasy te małe elementy zbierają się w większą całość. Czasem odczucia lub testy prędkości w tunelu nie sprawdzają się tak dobrze, jak sama jazda po drodze. Możliwość zrobienia szybkich modyfikacji to rewolucja, gdy chcesz próbujesz zoptymalizować swoją pozycję jazdy – mówi Blummenfelt.

 

Wyświetl ten post na Instagramie

 

Post udostępniony przez CADEX Cycling (@cadexcycling)

Idealny do podróży?

Unikalna budowa roweru z brakiem górnej rury i dużą dolną rurą pozwala na nowy sposób przechowywania niezbędnych w czasie wyścigu żeli energetycznych. Jednocześnie zawodnik ciągle zachowuje aerodynamiczną pozycję.

W górnej części dolnej rury znajduje się wyjmowane pudełko, które pomieścić może do 10 żeli energetycznych. Cadex twierdzi jednocześnie, że specjalna gumowa osłona utrzymuje żele na miejscu, podczas gdy tylko część wystaje dla szybszego dostępu.

Cadex Tri
Foto: 220tri

Dolna rura posiada także system nawodnienia, który można uzupełnić bidonem o różnej pojemności (do 1 litra). Słomka przechodzi przez dolną rurę i jest łatwo dostępna dla zawodnika, który może uzupełnić płyny bez zmiany pozycji.

Producent zwrócił też uwagę na demontaż i pakowanie roweru do podróży. Zestaw został zaprojektowany tak, aby łatwo składał się do kompaktowych rozmiarów bez konieczności demontażu całości. Producent dostarcza bezpłatną poliwęglanową obudowę, która ma zapewniać bezpieczeństwo ramy. Jest także zgodna z ograniczeniami bagażowymi linii lotniczych.

Rozpoczęła się przedsprzedaż

Cadex zaprezentował również nowe systemy Aero Disc i Aero 4-Spoke Wheel do wyścigów triathlonowych i jazdy na czas. Producent twierdzi, że to „najszybsze koła, jakie kiedykolwiek stworzył”.

Jak cenowo prezentuje się rewolucyjny zestaw Cadex? Frameset, który obejmuje ramę, kokpit aerodynamiczny widelca i walizkę podróżną to wydatek rzędu 6499 funtów, czyli około 35000 złotych. Przednie koło Cadex (Aero 4Spoke Disc Tubeless) to 1499 funtów, a tylne koło kupicie za 1699 funtów.

ZOBACZ TEŻ: 10 pytań, które warto sobie zadać przed zakupem zegarka sportowego

Grzegorz Banaś
Grzegorz Banaś
Redaktor. Lubi Lionela Sandersa i nowinki technologiczne. Opisuje ciekawe triathlonowe historie, bo uważa, że triathlon jest wyjątkowo inspirującym sportem, który można uprawiać w każdym wieku. Fan dobrej kawy i książek Jamesa S.A. Corey'a.

Powiązane Artykuły

Śledź nas

18,455FaniLubię
2,391ObserwującyObserwuj
434SubskrybującySubskrybuj

Najpopularniejsze