Walka trwa

A więc walka trwa, nie biegam, nie trenuje  – tak jak kazał lekarz. Grzegorz słowo jeszcze nie biegam 🙁

Nie.., z marathonu jeszcze nie zrezygnowałem. Miałem asa w rekawie. Wcześniej były tylko plany i teoria na start 26.04. W tym tygodniu się zapisałem – nie ma odwrotu. Z punktu widzenia szeroko pojętej 'psychologii sportu’  – jest dodatkowy bodziec. Ale żeby nie było tak leniwie……Ciekawe co na to znawcy tematu ??

W tym tygodniu walczę z wagą oraz wymyśliłem trening zastępczy. Jak zastępczy?

Codziennie sauna. Ale nie byłbym sobą gdyby nie było po bandzie. Sauna trwa 90 min z tego 80 to efektywny czas w mikrofali te 10 minut to lodowaty prysznic Transze 32/2 12/2 12/2 12/2 12/2. Wiem wiem……. I jak ktoś nie jest przyzwyczajony do sauny to odradzam naśladowanie. Żeby było jasne, ja też nie lubię takiego ciepła. W saunie jest blisko 90 stopni i wilgotność 10-15%.  Ale to jeszcze nie koniec . Każde wejście do sauny to na początek ok 4min lekkich ćwiczeń – taki tam zestaw: skipy w miejscu + pompki. W sumie ok 200 pompek i 30*10 skipów w seriach po 6. Po co to – może sie dowiem więcej z komentarzy :)). Od fachowców w zakresie treningu i zdrowia. Ja sobie wymysliłem, że sauna sama w sobie powoduje szybszą prace organizmu, ćwiczenia daja jeszcze kopa. NIe jest lekko. I staram nie zrobić sobie krzywdy. To taki trening zastępczy. Oczywiście do tego dieta tak ok 1500 kcal na dzień + ok 40 min do godziny ćwiczeń wieczorem. Ćwiczeń tak dobranych aby nie obciążać tej nogi ze złamaniem. Co mi to dało?? Trzymam wagę na poziomie z przed urazu – czy nie zaszkodzi ? Zobaczę….

pozdrawiam

Krzysztof

 

Powi膮zane Artyku艂y

18 KOMENTARZE

  1. Mo偶e niebawem kupie psa i zamiast iskrzy膰 b臋d臋 dymi艂:). Kto wie co przyniesie jutro. A psy bardzo lubi臋

  2. no c贸偶, rozumiem 'Chwytaj dzie艅, bo przecie偶 nikt si臋 nie dowie, jak膮 nam przysz艂o艣膰 zgotuj膮 bogowie…’…..

  3. Plati i w pewnym sensie zgodz臋 si臋 z Tob膮, tzn nikt nie jest niezniszczalny. M贸j organizm zanim zacz膮艂em trenowa膰, swoje ju偶 prze偶y艂 w z艂ym tego s艂owa znaczeniu i mo偶e przyjdzie kiedy艣 dzie艅, 偶e b臋d臋 przeklina艂 chwil臋 za艂o偶y艂em buty do biegania. Ale przej艣膰 przez 偶ycie tak nijako to nie ja. Kiedy艣 wspomina艂em, 偶e na nartach nauczy艂em si臋 je藕dzi膰 w cztery miesi膮ce po zerwanych wi臋zad艂ach w kolanie, jak mi co艣 nie wysz艂o albo nie dawa艂em rady skr臋ci膰 (艣nieg za du偶y) to parkowa艂em w lesie albo w bardzo g艂臋bokim 艣niegu. Taki ju偶 jestem

  4. jestem ostatni膮 osob膮, kt贸ra mog艂aby wypowiada膰 si臋 na temat niekonwencjonalnych metod treningu, ale napisz臋 tylko tyle Krzysztofie, 偶e cho膰 teraz wszystko jest okej (i oby by艂o) to organizm wcze艣niej czy p贸藕niej 'upomnie si臋’ o swoje, wcze艣niej czy p贸藕niej, 偶e tak to nazw臋….przekona艂em si臋 o tym w tamtym roku :/. pozdrawiam i podziwiam

  5. O widzisz Bartosz, teraz bardziej metodycznie podszed艂e艣 do tematu. Niestety dzisiaj Ci nie odpowiem 20 min temu sko艅czy艂em jazd臋 na trena偶erze a jest godzina 23 wi臋c do us艂yszenia p贸藕niej.

  6. Eh. Ok nie napisa艂e艣, 偶e wykorzystujesz saun臋 do odchudzania, ale do utrzymania wagi. Co w tym przypadku jest jednoznaczne. Piszesz, 偶e jest to trening zast臋pczy w stosunku do biegania. Bieganie pozwala艂o Ci utrzyma膰 wag臋 lub z niej schodzi膰, teraz robi to sauna, dla wniosek jest prosty. Poza tym o co my si臋 b臋dziemy k艂贸ci膰, naprawd臋 temat ten by艂 wielokrotnie opisany we wszelakich ksi膮偶kach medycznych i licznych pracach naukowych. Poszukaj, przeczytaj, tu wszyscy s膮 zgodni co do dzia艂ania sauny i metodyki wykonywania tych zabieg贸w. Piszesz o bod藕cu, jaki to bodziec ? bodziec zast臋pczy, ok 艂adna nazwa, ale co to znaczy ? Co chcesz konkretnie przez to uzyska膰 od swojego cia艂a ? jakie maj膮 zaj艣膰 w nim przemiany biochemiczne ? Piszesz, 偶e noga czuje si臋 lepiej po saunie. Ok, tylko to s膮 Twoje subiektywne odczucia. Jedni obk艂adaj膮 z艂amania s艂onin膮, inni kapust膮, a jeszcze inni naparem z szyszek i te偶 im pomaga. Ja Ci przedstawiam medyczny punkt widzenia, poparty licznymi badaniami. W pierwszym okresie stanu ostrego nie powinno si臋 przegrzewa膰 okolic obj臋tych stanem zapalnym, powinno si臋 je ch艂odzi膰 ! Twoje ch艂odzenie po saunie s艂u偶y sch艂odzeniu do temperatury wyj艣ciowej ca艂ego cia艂a, wi臋c nie ma nic wsp贸lnego z ch艂odzeniem, kt贸re powinno by膰 zastosowane na Twoj膮 stop臋. Co do ostatnich zda艅 Twojego wpisu, dotycz膮cych wynik贸w. Super, jestem naprawd臋 pe艂en podziwu i mog臋 tylko pomarzy膰 o takich wynikach w bieganiu. Jednak nie wiem kompletnie co to ma wsp贸lnego z tematem sauny, kt贸ry tu omawiamy. I jeszcze jedna uwaga na koniec, kt贸rej tu nie porusza艂em, a mianowicie obci膮偶enie dla uk艂adu krwiono艣nego. Niesamowite obci膮偶enie ! Nie wypominam Ci wieku (chcia艂bym tak trenowa膰, gdy b臋d臋 mia艂 tyle na karku), ale ponad 40 lat, organizm walczy z otaczaj膮cymi go 90 stopnia, do tego 膰wiczenia podnosz膮ce znacz膮co t臋tno i naprawd臋 du偶e odwodnienie i tak codziennie. Sorry, to jest po prostu szale艅stwo. Pisz臋 to wszystko, poniewa偶 chc臋 Ci pom贸c i odci膮gn膮膰 Cie od tego fatalnego pomys艂u na trening zast臋pczy. Pozdrawiam

  7. Kurcz臋, Krzysztof… Mam wra偶enie, ba! – przekonanie granicz膮ce z pewno艣ci膮 – 偶e gdyby艣 pracowa艂 z dobrym trenerem i w 100% (no chocia偶 w 90%) trzyma艂 si臋 jego plan贸w i zalece艅, to naprawd臋 mocno by膰 namiesza艂 w bieganiu i triathlonie, przynajmniej w swojej grupie wiekowej. A tak… s膮dz臋, 偶e nie藕le przeginasz, ale Tw贸j organizm jako艣 – cholera – to znosi. Chocia偶 chyba nie do ko艅ca 馃檪 Szybkiego powrotu do formy i… troch臋 mo偶e jednak wyluzuj? 馃檪

  8. O prosz臋 …. robi si臋 ciekawiej. Bartosz, zostawi臋 ocen臋 bez komentarza. Ale…. przeczytaj jeszcze raz i prosz臋 powiedz w kt贸rym momencie napisa艂em 偶e wykorzystuje saun臋 do odchudzania. Czytamy to co chcemy a nie co jest napisane :)) To jest element do utrzymania wagi, a nie jej zrzucenia. Po drugie moja sauna nie s艂u偶y do rekreacji/regeneracji czy jak tam zwa艂. Z zamys艂u ma to by膰 bodziec. Ba, bodziec zast臋pczy. Nie napisa艂em r贸wnie偶 偶e 膰wicz臋 przed saun膮. Fakt, w saunie tak ale bez spinki. Uraz, jemu jest tylko lepiej nie gorzej. Powiem wi臋cej ch艂odz臋 si臋 stoj膮c w lodowatej wodzie. Tak jak napisa艂em 2 minuty ch艂odzenia. Wiem dla rekreacji nie tak sauna wygl膮da 馃檪 Ale moja noga z urazem czuje si臋 lepiej po tych 90 minutach. A teraz tak og贸lnie i bez kokietowania i troch臋 dla przypomnienia. Trenuje od 4 lat zacz膮艂em. Wiele dziwnych dla innych metod treningu zastosowa艂em. schud艂em w 6 mcy 25 kg. Trening interwa艂owy robi艂em tak 偶e inni pukali si臋 w g艂ow臋. Po co!! na co !!! itp podobne stwierdzenia. Fakt kontuzji nie unikn膮艂em. Tylko jedno ma艂e ale. To wszystko w jaki艣 spos贸b prze艂o偶y艂o si臋 na fakt, 偶e po dw贸ch latach treningu (w wieku 40lat bez podstawa sportowych) przebieg艂em 10 km w 35.10 i marathon w 2.41.17. Ci co mieli swoich trener贸w i du偶o 'fajnych’ plan贸w i teorii dalej biegaj膮 10 km w granicach 40min i kolejny rok licz膮 偶e z艂ami膮 3h w marathonie. NIe umniejszam ich osi膮gni臋ciom – po prostu ka偶dy jest inny :))))))))

  9. Sorry, ale musz臋 si臋 w艂膮czy膰. Wi臋kszej g艂upoty nie mog艂e艣 wymy艣li膰 z t膮 saun膮. Po pierwsze sauna nie s艂u偶y do odchudzania i naprawd臋 nie wiem ile jeszcze lat minie zanim ludzie zaczn膮 prawid艂owo korzysta膰 z sauny i b臋d膮 wiedzie膰 po co to robi膮. Po drugie 90 minut w saunie ? Zdecydowania za d艂ugo, a poza tym zbyt kr贸tkie masz ch艂odzenie, a to w saunie jest najwa偶niejsze. 膯wiczenie w saunie to ju偶 ca艂kowite przegi臋cie, naprawd臋 uwa偶am, 偶e to jest dla Ciebie niebezpieczne. Argument, 偶e chudniesz wydaje mi si臋 艣mieszny. Nie chudniesz, po prostu bardzo si臋 odwadniasz. 膯wiczenia przed saun膮 ? Absolutnie niepotrzebne do sauny powinno si臋 wchodzi膰 suchym ! a tym bardziej nie spoconym. Woda ma wi臋ksze przewodnictwo cieplne i ogrzeje si臋 szybciej i mo偶e doj艣膰 do lekkich poparze艅 lub wi臋kszego efektu przegrzania ni偶 zamierzasz. I ostatni argument, kt贸ry uwa偶am, 偶e powiniene艣 wzi膮膰 pod uwag臋. Masz dosy膰 艣wie偶y uraz, w kt贸rym na pewno utrzymuj臋 si臋 stan zapalny i przez jaki艣 czas b臋dzie si臋 jeszcze utrzymywa艂 (nie wiem jakie zosta艂o zastosowane zaopatrzenie i leczenie) ciep艂o w takiej ilo艣ci naprawd臋 nie wyp艂ywa korzystnie na proces gojenia, a wr臋cz mo偶e go skutecznie ograniczy膰. Argumenty, 偶e ka偶dy jest inny, o tym ile trzeba wypali膰, 偶eby mie膰 raka p艂uc i o bieganiu z bidonami, pozostawi臋 bez komentarza. I ostatnie moje osobiste przemy艣lenie na takim poziomie sportowym takie b艂臋dy. Jestem w szoku. Pozdrawiam.

  10. Ja kiedy艣 biega艂em temp贸wki 10 i 15 km w 7-kilogramowej kamizelce obci膮偶eniowej z ochraniaczem na z臋by i owini臋ty foli膮 do mi臋sa. Czy to by艂o hardcorowe? Tak. Czy to by艂o g艂upie? Na maksa i nic mi to nie da艂o. Ja rozumiem, 偶e fajnie jest robi膰 hardcorowe rzeczy, ale nie ma sensu dopisywa膰 do nich filozofii…:)

  11. Pawe艂, ka偶dy jest inny. Tak jak raka p艂uc nie dostaje si臋 od wypalenia paczki papieros贸w albo kilkunastu paczek tak my艣l臋, 偶e sauna w takim wydaniu nie zrujnuje mi metabolizmu i nie obni偶y mi ci艣nienia krwi. Co do odwodnienia, powiem tak – kiedy艣 biega艂em z butelk膮 za pazuch膮 i bananami w kieszeni. Teraz na treningu biegam 30 km (ca 2h) albo jad臋 na rowerze 100 (ca 3h) to bardzo rzadko pij臋 pomimo tego, 偶e 艣rednio trac臋 ok 3-4kg na wadze. Po prostu nie lubi臋 oblewa膰 si臋 czym艣 lub ulepi膰. Mo偶e z 3 razy by艂a '艣ciana’ taka prawdziwa nie wymy艣lona. Natomiast po treningu uzupe艂niam p艂yny w ilo艣ci wystarczaj膮cej. A swoja drog膮 nawet nie wiem co my艣le膰 jak widz臋 zawodnik贸w w biegu na 10 km z 4 pojemnikami na pasie. Czy to chodzi o dodatkowy bodziec treningowy w postaci obci膮偶enia ………………

  12. Dobrze Janusz odczyta艂e艣. Tylko, nie robi臋 tego 偶eby by膰 lepszym, to prawie tak jakby pi艂karz gra艂 w fife 15 na ps4 i m贸wi艂 偶e zrobi艂 trening ;). Piwem bezalkoholowym te偶 si臋 nie upijesz…. Ale nie mog臋 powiedzie膰, 偶e to nic nie daje. Trzymam wag臋 i to ju偶 bardzo du偶o. Organizm ca艂y czas dostaje w ko艣膰 i to powoduje, 偶e si臋 nie odzwyczai. Jak wr贸c臋 do treningu to zak艂adam, 偶e powr贸t do stanu z przed urazu skr贸c臋 na ile si臋 uda. Czy rzeczywi艣cie i jaki tego b臋dzie efekt – czas poka偶e.

  13. Ja rozumiem z tekstu, 偶e 膰wiczenia robisz w saunie. Tw贸j organizm musi naprawd臋 ci臋 nie lubi膰:) Takie co艣 nie ma oczywi艣cie najmniejszego sensu. Ale nie jeste艣 pierwszy:) Forrest Gryffin przygotowuj膮c si臋 do obrony pasu UFC ubiera艂 si臋 w 2 bluzy a potem robi艂 burpee w saunie, 偶eby by艂o hardcorowo. Nic to oczywi艣cie nie da艂o.

  14. 膰wiczenia przed sauna …ka偶dy kardiolog Ci powie ze zwariowa艂e艣 !Strasznie obci膮偶a serce…

Mo偶liwo艣膰 dodawania komentarzy nie jest dost臋pna.

艢led藕 nas

16,205FaniLubi臋
1,217Obserwuj膮cyObserwuj
317Subskrybuj膮cySubskrybuj

Najpopularniejsze