Trasy triathlonu na IO w Rio

2

Plaża Copacabany gości wiele imprez kulturalnych i sportowych. W tym roku triathlon na Igrzyskach Olimpijskich będzie miał miejsce na tej nadzwyczajnej i dobrze znanej plaży. Sama plaża ma 4 kilometry długości i znajduje się w jednej z najgęściej zaludnionych dzielnic świata. Start zawodów i meta będzie zlokalizowana na plaży. Pływanie odbędzie się w wodach Atlantyku. Zawodnicy będą mieli do pokonania jedną pętlę o długości 1500 m. Trasa rowerowa to osiem okrążeń po 5 km, czyli łącznie 40 km. Profil trasy jest bardzo selektywny. Dwa strome podjazdy i szybkie zjazdy na każdej pętli będą zachęcały zawodników do urwania grupy. Rok temu w zawodach kwalifikacyjnych do Igrzysk, które odbyły się dokładnie w tym samym miejscu Ryan Bailie (AUS) miał wypadek. Na filmiku poniżej możecie zobaczyć jak groźnie to wyglądało. 

 

http://youtu.be/niGp705XStE

 

Triathlonista z Australii miał dużo szczęścia, nie ucierpiał i ukończył zawody na 14 miejscu. Trzecia dyscyplina, jaką jest bieganie odbędzie się wzdłuż oceanu. W przeciwieństwie do roweru będzie bardzo płasko, także triathloniści przygotowując się do Igrzysk w Rio nie muszą ćwiczyć specjalnie dużo podbiegów. Pętla będzie wynosiła 2,5 km i należy ją pokonać cztery razy.

Nasza jedyna reprezentantka to Agnieszka Jerzyk. Triathlon mężczyzn zaplanowany jest na 18 sierpnia, a kobiet na 20 sierpnia. Oba wydarzenia rozpoczną się o godzinie 16:00 czasu polskiego. 

 

TrasaTriathlonuNaIOWRio1

2 KOMENTARZE

  1. Hiki nigdzie nie napisałem, że podbiegi i siła biegowa jest niepotrzebna. Napisałem tak „…nie muszą ćwiczyć specjalnie dużo podbiegów.”. Szykując się do konkretnych zawodów należy specjalizować swój trening właśnie pod te najważniejsze starty. Podbiegi tak owszem są potrzebne, zależy jak dużo i w jakim okresie przygotowawczym. Mądry trening jest tak zaplanowany aby jak najbardziej symulował zawodnikowi warunki jakie zastanie na zawodach.

  2. Trenerze szkolony w USA czy żeby biegać szybko na płaskiej trasie nie potrzebna jest siła biegowa i podbiegi ? szczególnie kiedy nogi będą zmęczone po ciężkim rowerze ?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here