Obóz na Majorce – dzień pierwszy.

Wylądowaliśmy. Zaczyna się kilkunastodniowy obóz treningowy Akademii Triathlonu na Majorce w ośrodku Beach Club Font de sa Cala. Od 20 lat swoich zawodników trenuje tutaj Piotr Sauerland. Pod jego okiem trenują triathloniści, którzy odnoszą sukcesy nie tylko na krajowym podwórku (w Niemczech), ale również sięgają po najwyżesze trofea, startując w międzynarodowych zawodach – mistrzostwach świata i Europy. Już w samolocie wiedzieliśmy, że pogoda na Majorce jest wyśmienita – 22 stopnie Celsjusza. W kolejnych dniach ma być około 19. Przywitało nas słońce i rewelacyjne warunki, w jakich będziemy trenować do przyszłego wtorku. Niektórzy nie mogli się doczekać. Zawodnicy z Sauerland Team postanowili nie czekać na oficjalne rozpoczęcie obozu. Jeden z uczestników wyprawy postanowił zostawić bagaże w autobusie i przesiąść się na rower. Już pierwszego dnia kolega z Niemiec wybrał się na długi trening. Kilkadziesiąt kilometrów pokonał w kilka godzin, zjawiając się w ośrodku tuż przed kolacją o godzinie 18.30.

My wsiedliśmy do autobusu i ruszyliśmy z Palma de Mallorca na drugą stronę wyspy, podziwiając po drodze góry. Kiedy autobus pokonywał kolejny podjazd, jeden z uczestników naszej wprawy podsumował krótko: „Nawet autobus się męczy…”. My będziemy męczyć się jutro. Możemy wybrać jedną z 6 grup o różnym stopniu zaawansowania. Każda jeździ z różną, średnią prędkością z całego dystansu – od 22 do 30km/h. Objętości treningowe na rowerze również są bardzo zróżnicowane i dochodzą nawet do 1500km w ciągu dwóch tygodni.

photo 1f

Jutro (niedziela) zaczynamy rano około godziny 7.00 treningiem na basenie – technika. Po śniadaniu czeka na kilkugodzinna jazda rowerem (grupa początkująca przejedzie około 30km, grupa najbardziej zaawansowana 90km). Po treningu rowerowym niektórych czeka bieganie. Szczegółowa relacja z pierwszego pełnego dnia treningu pojawi się na Akademii Triathlonu jutro późnym wieczorem. Dziś mieliśmy jeszcze czas na zwiedzanie okolicy i poznanie ośrodka, tym bardziej, że pogoda stwarzała doskonałe do tego warunki.

{gallery}majorka_0903a{/gallery}

Oczywiście można pływać również wieczorem. Woda w otwartym basenie jest podgrzewana, a przy tym jakie widoki i atmosfera!

photo 2f

Na obóz Akademii Triathlonu przyjechało również trzech z czterech Ambasadorów Herbalife Triathlon Gdynia: Maciej Stuhr, Robert Rozmus i Borys Szyc. Jutro relacja z ich pierwszego treningu na Majorce, a także więcej szczegółów z pobytu w Beach Club Font de sa Cala.